-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
2013 was een recordjaar voor de snoepproducenten. Ze realiseerden een omzet van 2,1 miljard euro, het hoogste bedrag ooit. Dat schrijven Het Belang Van Limburg en de Gazet Van Antwerpen op basis van cijfers van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren (SSZ).
De sector realiseerde een omzetgroei van 2% ten opzichte van 2012 (+41 miljoen euro), klinkt het. Chocolade blijft het populairste snoepgoed, maar chips en nootjes (die hier ook onder snoep worden gerekend) zouden aan een sterke opmars bezig zijn.
In de supermarkten vertegenwoordigt snoep ondertussen 10% van de totale omzet, zegt het SSZ.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?