-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Schwarz Gruppe, de groep boven discounter Lidl, is voor het eerst groter geworden dan zijn concurrent Metro in Duitsland. Dankzij de expansiepolitiek van Schwarz is de Lidl-groep nu het grootste retailconcern van Duitsland.
Schwarz realiseerde over het boekjaar 2012-2013 een omzet van 67,6 miljard euro. De Metro-groep (Metro, Makro, Media Markt) klokte af op een jaaromzet van 65 miljard euro.
Het succes van de Schwarz Gruppe is hoofdzakelijk te danken aan Lidl. De retailer zou op zijn eentje een monsteromzet van 48,9 miljard euro hebben gerealiseerd. Verder bezit de groep ook de Kaufland-winkels.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?