Aan ambitie, energie en talent geen gebrek bij Kazidomi. De Belgische webshop boekt sinds 2016 vooruitgang en succes. Hij biedt zijn Belgische klanten nu de abonnementsformule voor babyluiers aan die werd ontwikkeld door zijn nieuwste aanwinst, Bébé au naturel.

De e-shop Kazidomi, geboren in 2016, heeft zich onder impuls van zijn zeer getalenteerde medeoprichtster Emna Everard steeds verder ontwikkeld. De webwinkel, die zich inzet voor bewuste keuzes die goed zijn voor de gezondheid en voor de planeet, telt nu enkele tienduizenden klanten, aan wie het meer dan 4.000 kruidenierswaren, schoonheids- en hygiëneproducten aanbiedt, voor thuis, voor de gezondheid (voedingssupplementen, aromatherapie, enzovoort), en voor baby's. De Belgische keten, die commercieel zeer bedreven is, heeft ook met succes gebruik gemaakt van een formule van lidmaatschap/abonnement, een partnerschap gesloten met Delhaize, zijn activiteiten in Nederland ontwikkeld, en nog meer in Frankrijk, door de opeenvolgende overnames van de webwinkels Smartfooding, Graine de bonne santé, en, afgelopen januari, Bébé au naturel, de referentie online winkel voor gezonde, ecologische kinderopvang sinds 2004.

In 2021 lanceerde Bébé au Naturel een eigen assortiment babyproducten, waaronder milieuvriendelijke wegwerpluiers, zalf en wattenschijfjes. De recente fusie tussen Bébé au Naturel en Kazidomi resulteert in een nieuw aanbod voor Belgische klanten. Het bedrijf baseert zijn standpunt op studies die de aanwezigheid van residuen van toxische stoffen die gevaarlijk zijn voor baby's in conventionele wegwerpluiers hebben aangetoond (lotions zoals petrolatum, allergene parfums en latex, kleurstoffen, enz.) Het betreurt ook de grote milieu-impact van de productie en het gebruik van deze luiers, en is van mening dat de grote merken van conventionele luiers niet transparant zijn, "door te beweren dat ze bepaalde ingrediënten niet gebruiken die in feite al verboden zijn, en door zich niet echt in te spannen voor duurzaamheid".

©

Kazidomi

Met de lancering van Bébé au Naturel in België wil Kazidomi een deugdzaam alternatief aanbieden aan jonge ouders.  De formule komt in de vorm van een maandabonnement van 49,90 euro voor 150 luiers, inclusief levering en retourzending, volgens Kazidomi de gezondste en voordeligste oplossing op de markt. Het abonnement, dat kan worden opgewaardeerd en geen verplichtingen met zich meebrengt, biedt ouders ook gemoedsrust, aangezien zij zich geen zorgen meer hoeven te maken over het beheer van hun voorraad luiers. In de bijna zeven jaar van haar bestaan heeft Kazidomi een stevige expertise opgebouwd in het babysegment, dat al goed is voor 10% van haar huidige omzet. Met deze lancering wil Kazidomi de toonaangevende online aanbieder van natuurlijke, gezonde babyproducten worden, met als doel de volumes in de komende 12 maanden te vertienvoudigen. Een ambitieus plan, maar volgens Kazidomi realistisch gezien het kleine aantal spelers op de online markt. "Ondanks het feit dat de luierprijzen de afgelopen maanden met meer dan 20% zijn gestegen, zijn wij het meest concurrerend gebleven. Ons doel is om de toegang tot kwaliteitsproducten eenvoudig en betaalbaar te houden. Onze ambitie is dat tegen 2024 elke nieuwe ouder in België die om duurzaamheid geeft, Bébé au Naturel kent. We willen echt DE referentie worden voor deze productcategorie in België in een zeer korte tijdspanne," bevestigt Alain Etienne, medeoprichter van Kazidomi.