Intermarché is niet weg te slaan uit het nieuws. De dynamiek die in Wallonië al sterk aanwezig was, kreeg met de overname van Mestdagh een nieuwe impuls en maakte de groep nog beter zichtbaar. Redenen genoeg voor een gesprek met Arnaud Kesch, die de winkels in Mettet en Gembloux uitbaat, en daarnaast ook in zijn ‘derde tijd’ een cruciale verantwoordelijkheid draagt als commercieel directeur.

Als er één supermarktketen is die furore maakt in Franstalig België, is het wel Intermarché. Het voorbije decennium is er veel geschreven over Albert Heijn, en terecht: de Nederlandse keten kent in Vlaanderen een sterke aantrekkingskracht en heeft de Belgische markt flink door elkaar geschud, soms wel met het nodige tandengeknars. In tegenstelling tot de activiteiten van Albert Heijn in Vlaanderen deed de opkomst van Intermarché in het zuiden van het land niet zoveel stof opwaaien. Deze eeuwige uitdager heeft ook zijn ups en downs gekend. Maar sinds enkele jaren staat de barometer ondubbelzinnig op goed weer. Les Mousquetaires lopen niet te koop met hun goede resultaten, hoewel ze al zeven jaar de grootste groeier zijn op de Waalse markt. Als sponsors van een professionele Belgische wielerploeg is het hun ook gelukt om hun omzet per vierkante meter te laten vooruitschieten vanuit de staart naar de kop van het peloton, achter koploper Colruyt.