Klanten bij de AD Delhaize Geetbets die hun eigen herbruikbare charcuteriedoos meenemen, worden beloond met 15% korting. Zo gaat de supermarkt zelf de strijd aan met plastic verpakkingen. Dat meldt Het Nieuwsblad.

Vergeet 'Mei Plasticvrij' of de vele 'Plastic Attacks', AD Delhaize Geetbets komt zelf met een wel erg ludieke actie om plastic verpakkingen te bestrijden. De supermarkt lanceert namelijk vanaf vandaag een actie waarbij klanten 15% korting krijgen als ze zelf hun herbruikbare charcuteriedoos meenemen. Klanten die geen herbruikbare charecturiedoos hebben, kunnen die simpelweg voor 4 euro aanschaffen in de winkel.

"Aangezien de supermarkten de laatste tijd een beetje beschouwd worden als de grote vervuiler, willen wij nu zelf initiatieven nemen om het gebruik van plastic verpakking te vermijden", vertelt Carl Vanhove, zaakvoerder van AD Delhaize Geetbets, in Het Nieuwsblad. "Wij gaan geen extra heffingen of statiegelden in het leven roepen maar de mensen met een directe korting belonen."

De actie loopt nog tot 15 augustus. “Daarna gaat de actie over in 10% korting levenslang”, aldus Vanhove in het Nieuwsblad. Hij voegt er bovendien aan toe dat er in de toekomst nog andere acties tegen plastic verpakkingen zullen volgen.