Bol.com is gestart met een proefproject met servicepunten in Albert Heijn-winkels. In drie supermarkten in Nederland zijn de bestaande Bol.com afhaalpunten uitgebreid met een aparte servicebalie van de webwinkel. Is de test succesvol, dan wordt overwogen om de dienst ook in België uit te rollen.

De pilot wordt deze zomer uitgevoerd in AH-vestigingen in Amsterdam, Den Haag en Hoofddorp. “Na september wordt het proefproject geëvalueerd. Dan wordt beslist of wij ermee doorgaan en of wij de servicepunten ook in België openen”, zegt woordvoerster Marjolein Verkerk. In België beschikt Bol.com over 41 afhaalpunten in Albert Heijn-winkels, voegt ze toe. In zeven daarvan (in Antwerpen e.o.) wordt ook de same day delivery dienst ‘Vandaag Ophalen' aangeboden.

In de servicepunten kunnen klanten niet alleen pakketjes ophalen en retourneren, maar ook bestelde artikelen direct uitpakken en testen, meteen betalen tijdens het afhalen, retourneren zonder de artikelen eerst vooraf online aan te melden. Ook kunnen ze als tweedehands verkoper hun pakketjes eenvoudig verzenden. Daarnaast kunnen de e-shoppers er terecht voor vragen en advies en gratis. Ook kunnen ze gebruik maken van de Bol.com cadeauservice. Daar kunnen ze met andere woorden cadeau’s laten inpakken door de Bol.com service-medewerker.

De servicepunten in Amsterdam en in Den Haag hebben bij de start van de pilot dezelfde openingstijden als de Albert Heijn-winkels. In Hoofddorp is het servicepunt geopend tijdens de populairste winkeluren. Vanaf de tweede maand zal Bol.com op basis van eerste klantreacties de openingstijden van de drie servicepunten eventueel aanpassen.

Afhankelijk van de reacties van de klanten zal Bol.com na de pilot een vast format ontwikkelen voor de servicepunten.