20% meer koopkracht: dat is wat Delhaize belooft met de introductie van de zogeheten 'healthy UCoins'. Het gaat om een pilootproject dat gezondere en meer evenwichtige voeding moeten stimuleren. 11.000 werknemers van Delhaize en andere bedrijven, zoals Brussels Airlines, Telenet en De Persgroep, krijgen daarbij drie maanden lang 20% korting voor producten met Nutri-Score A en B. 

Consumenten bewegen meer en willen op een meer evenwichtige manier eten. Ze verwachten van fabrikanten en supermarkten dat ze hen daarbij steunen. Delhaize deed dat al door de introductie van de Nutri-Score, maar gaat nu een stap verder: het geeft drie maanden lang 20% korting op producten die Nutri-Score A en B hebben, de hoogste scores voor wie gezond en evenwichtig wil eten. Het gaat om een pilootproject in samenwerking met Unbox waarbij de eigen medewerkers, maar ook die van verschillende andere bedrijven betrokken zijn, waardoor Eneco, Canon, Telenet, Brussels Airlines en De Persgroep. In totaal gaat het om zo'n 11.000 medewerkers.

Voor Delhaize zijn de voordelen van dit project tweeledig: Delhaize heeft een versnelling hoger geschakeld in het integreren van de Nutri-Score in het dagelijkse leven van haar klanten en de retailer verhoogt de koopkracht van haar personeel en bevordert tegelijkertijd een evenwichtiger eetpatroon voor haar personeelsleden en hun gezinnen. Uiteraard gaat de ambitie van Delhaize veel verder. Delhaize,  Unbox en de deelnemende partners willen de overheid inspireren om het voortouw te nemen en dit te integreren in het parafiscale kader. Zo kunnen Delhaize en deze partnerbedrijven dit project uitrollen naar al hun  personeelsleden via de Unbox technologie. Delhaize kan op die manier van Nutri-Score de wegwijzer maken die iedereen gebruikt op zijn weg naar een gezonder en evenwichtiger voedingspatroon.