Colruyt is uitgeroepen tot ‘Salesforce Retailer of the Year Belgium’. Standaard Boekhandel sleepte dan weer de eretitel ‘Salesforce Beste Winkelketen van België’ in de wacht. In de categorie webshop haalde Farmaline het, terwijl de app Too Good To Go het hoogste schavot haalde in de categorie duurzaamheid. De prijzen werden donderdagavond uitgereikt tijdens de Gala Night van Gondola Society in Kasteel Terblock in Overijse.

Het is zover: de winnaars van de beste salesforce retailers zijn bekend. In de afgelopen maanden beoordeelden consumenten hun favoriete retailers om uit te maken wie de ‘Salesforce Beste Winkelketen van België’ en de ‘Salesforce Webshop Award Belgium’ zou binnen halen. De winnaars van de categorieprijzen werden al op 12 september bekendgemaakt. Deze winnaars maakten hierdoor kans op de overall titel, die op donderdagavond 21 november in het Kasteel Terblock uitgereikt werd, waar meer dan driehonderd professionals uit de retail en FMCG de Gala Night van Gondola Society bijwoonden.

Colruyt werd verkozen tot ‘Salesforce Retailer of the Year Belgium 2019-2020’ en liet hiermee de overige 31 genomineerden achter zich. Voor de consument verdient Standaard Boekhandel de titel ‘Salesforce Beste Winkelketen van België’. Farmaline sleepte dan weer de ‘Salesforce Webshop Award Belgium’ in de wacht. De anti-voedselverspillingsapp Too Good To Go won uiteindelijk de vakprijs ‘Salesforce Sustainable Retailer of the Year 2019-2020’. De volledige top 5 sustainable retailers zag er als volgt uit:

  • Carrefour
  • Colruyt
  • Too Good to Go
  • Restore
  • Rituals

Ter verduidelijk, de ‘Salesforce Sustainable Retailer of the Year’ is een juryprijs binnen het concept ‘Retailer of the Year België’. De jury, bestaande uit Benoit Somers (Regional Vice President, Salesforce), Werner Bruyns (Country manager Belgium, Q&A), Christophe Sancy (Chief Editor, Gondola), Valerie Geluykens (CSR Manager, JBC), Karin Eeckhout (Freelance Journalist), Steven Bollé (Retailcoach), Jessica Peters (Sustainable Consultant, Greenfish) en Linde Brewaeys (Adviseur communicatie, De Kringwinkel) bepaalde op basis van zes criteria welke vijf duurzame retailers in België het best presteren. Vervolgens werden alle categoriewinnaars benaderd om hun stem op deze vijf genomineerden uit te brengen. Ze kregen hiermee de kans om het oordeel van de jury te beïnvloeden door hun stem uit te brengen op één van de vijf genomineerden. Het juryoordeel bepaalde voor 75 procent de uitslag van de prijs. De overige 25 procent is door stemmen bepaald.