De Belgische maatwerkbedrijven hebben Colruyt Laagste Prijzen verkozen tot ‘Ambassadeur van het jaar’. Het is de eerste keer dat er een nationale ambassadeur gekozen wordt. 

Colruyt is uitgeroepen tot ‘Ambassadeur van het Jaar’ door de Belgische maatwerkbedrijven. De supermarktketen werkt al meer dan 30 jaar samen met de maatwerkbedrijven. “Colruyt is een partner waar we een duurzame relatie mee hebben. 20 Belgische maatwerkbedrijven werken samen met Colruyt, dat zijn toch al snel een 300-tal mensen die we tewerk kunnen stellen op die manier”, verduidelijkt Francis Devisch, directeur van Groep Maatwerk.

Maatwerkbedrijven zoeken werk op maat van hun medewerkers. Hun doel is om zoveel mogelijk mensen met een beperking tewerk te stellen en daarom ontwikkelen ze de meest uiteenlopende activiteiten. Denk bijvoorbeeld aan het etiketteren van wijnflessen, het verpakken van producten of het samenstellen van biermanden. “Door met maatwerkbedrijven samen te werken ondersteunen we de sociale economie en zorgen we voor tewerkstelling voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zo leveren we een maatschappelijke bijdrage, die ook kadert bij de doelstelling van Colruyt Group om economische groei hand in hand te laten gaan met duurzame en waardevolle tewerkstelling”, vertelt Martine Pauwels, directeur Supply Chain bij Colruyt Laagste Prijzen. Opvallend: op een hele winkelkar die je bij Colruyt koopt is zeker één op de vier producten door de handen van een maatwerkbedrijf gegaan. "Maatwerkbedrijven vervullen zo een belangrijke rol in onze logistieke ketting. En die loopt tot bij onze klanten thuis”, voegt Martine Pauwels eraan toe.

Concreet zal Colruyt als ambassadeur doorheen het jaar communiceren en campagnes opzetten om de maatwerkbedrijven in de kijker te zetten. Daarbij zal de focus liggen op de samenwerking en de verschillende specialiteiten van de maatwerkbedrijven.