-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Zowat alle supermarktformules in Nederland trokken in 2015 meer klanten dan het jaar ervoor. Enkel bij Aldi daalde het percentage van huishoudens dat de winkels bezocht met 1,2%, dat blijkt uit cijfers van GfK.
Albert Heijn blijft het meeste klanten bereiken. AH verwelkomde vorig jaar 87,3% van de Nederlandse huishoudens (tegenover 86,4% in 2014). De marktleider wordt gevolgd door Lidl (71%, ten opzichte van 69,4% vorig jaar) en Jumbo, de grootste groeier. Jumbo steeg van 62,5% in 2014 naar 67,7%, vooral dankzij de overname van C1000.
Aldi volgt op een vierde plaats en is de enige grote retailer die de “klantenkring” ziet slinken. De hard discounter valt terug van 58% naar 56,8% in 2015.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?