Albert Heijn gaat volgend jaar op minimaal 100 kantoorlocaties in Nederland onbemande Albert Heijn to go-winkels openen. Daarvoor werkt de supermarktketen samen met Selecta, het bedrijf achter FOODIE’s micromarkets. Op termijn zal het concept ook in Vlaanderen worden uitgerold.

Na geslaagde tests vorig jaar heeft Albert Heijn besloten om zijn onbemande Albert Heijn to go-winkels uit te rollen naar minimaal 100 kantoorlocaties in Nederland. Daarvoor slaat de keten de handen in elkaar met Selecta Nederland, een bedrijf dat vorig jaar FOODIE’s micromarkets lanceerde. Het doel is om enerzijds beter in te spelen op de sterk veranderende kantooromgeving: werknemers zijn steeds minder vaak en op wisselende tijden aanwezig op kantoor. Anderzijds moet het helpen om beter te voldoen aan de behoeften van klanten die nood hebben aan een versere, gezondere en meer gevarieerde voeding en dat op elk moment van de dag. Een ‘Grab & Go micromarket’ die 24/7 open is en waar klanten gemakkelijk zelf hun producten uit de rekken kunnen nemen en kunnen afrekenen dankzij zelfscans moet daarbij helpen. 

In de komende jaren wil Albert Heijn het concept verder uitrollen in Nederland en Vlaanderen. Wanneer en waar het concept precies zijn entree zal maken in ons land, wil de woordvoerster van Albert Heijn België nog niet kwijt aan Gondola. "Al zal dat zeker niet voor de eerste helft van volgend jaar zijn", reageert Ann Maes van Albert Heijn. "Albert Heijn heeft met deze onbemande winkels zeker de scoop te pakken voor de Benelux. Maar dat concept in Nederland willen we eerst nog finetunen vooraleer we het invoeren in België." 

Naast kantoren leent deze onbemande Albert Heijn to go zich ook goed voor bijvoorbeeld ziekenhuizen en onderwijsinstellingen. “Wij willen er altijd en overal zijn voor onze klanten. Om de hoek, onderweg en online. Met lekker en gevarieerd eten, altijd waar voor je geld en veel gemak", besluit Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn. "Er zijn in Nederland en Vlaanderen nog volop mogelijkheden om ons netwerk verder uit te breiden. Samen met Selecta spelen we in op actuele ontwikkelingen in de werkomgeving. Met dit vernieuwende Albert Heijn to go concept zetten we een volgende stap in de wereld van out-of-home consumptie."