Albert Heijn gaat samen met Horeca- & Cateringbedrijf Albron het aantal to go-winkels in Nederland verder uitbreiden bij onder andere ziekenhuizen, kantoren en universiteiten. In de komende jaren willen de twee bedrijven samen 15 nieuwe Albert Heijn to go-winkels openen.

Sinds eind februari runt cateraar Albron de Albert Heijn to go-winkel op de campus van de Nederlandse Tilburg University. Daar kreeg de cateraar de Albert Heijn microbe te pakken, waardoor het nu in samenspraak met de Nederlandse supermarkt besloten heeft om in de komende jaren minstens 15 nieuwe to go-winkels te openen in onder andere ziekenhuizen, kantoren en universiteiten.

“Wij willen er altijd en overal voor onze klanten zijn. Om de hoek, onderweg en online”, stelt Marit van Egmond, CEO Albert Heijn. “Om uitgebreid te winkelen of een lekkere, verse maaltijd voor onderweg te vinden. De samenwerking met Albron biedt ons de mogelijkheid om klanten op steeds meer plekken onderweg blij te maken met lekkere, verse producten”.

Voor Albron is deze samenwerking een belangrijke stap in zijn groeistrategie op high-traffic locaties. “Binnen ons portfolio ontbrak nog een sterk retail merk in het convenience segment. Door de samenwerking met Albert Heijn to go hebben we ons portfolio enorm versterkt met het beste Nederlandse convenience merk, daar zijn we uiteraard trots op”, vertelt Jan Willem Hilbron, commercieel directeur bij Albron.

Ter herinnering, op dit moment heeft Albert Heijn 87 to go-winkels op locaties zoals treinstations, universiteiten, ziekenhuizen en tankstations. Daar kunnen klanten terecht voor lekker, vers en gevarieerd eten voor onderweg. Eerder deze week maakte Albert Heijn trouwens bekend dat het 100 nieuwe to go-winkels wil openen in BP-tankstations.