Gondola Juli 2010

Developed Records: 

Delhaize lanceert Apollo

Je assortiment beheren, de ruimte in de rekken maximaal benutten… allemaal basistaken van het beroep van retailer. Category management is cruciaal in de winkel. Als je dit goed aanpakt, zie je de omzet (en de winst) vanzelf stijgen. Een jaar geleden kon u in dit blad lezen dat Delhaize België ervoor gekozen had om zijn planogrammen te beheren ondersteund door software die ontwikkeld werd door Aldata, met zijn Apollo Designer Workstation.


Franchising

De wereld van de franchise loopt het risico de komende jaren flink door elkaar te worden geschud. Krijgen alle vestigingen van Champion de naam... Carrefour? Wie aast op vestigingen van Carrefour die in deze periode de deuren sluiten? Hoe ver reiken de ambities van Albert Heijn (Ahold) in België? Denkt Delhaize voor zijn Red Market-formule aan uitbreiding via franchising? Wat heeft Colruyt in petto? Bestaande en potentiële franchisenemers volgen alles op de voet.


Granen en desserts prikkelen de babyvoeding

Op de keper beschouwd is babyvoeding een al bij al stabiele markt. Als we echter de cijfers en de initiatieven van de fabrikanten uitlichten, valt heel wat dynamiek te bespeuren in deze categorie. Het belangrijke segment van de kant-en-klare voeding kenmerkt zich door een opmars van granen en desserts. De melken, en dan vooral de groeimelken, herstellen zich na een minder 2009.


Magazine Summary

Actoren:
  • De Inkrimping van het assortiment
  • Interview Luc Suykens
  • GS1: couponing
  • Franchising Goed begonnen is half gewonnen!
De Feiten:
  • Actua
  • Info-vers
  • De optimalisatiemodule van Aldata
De Markt:
  • Check-out denkt out-of-home
  • Babyvoeding
  • De babyvoeding van Delhaize
  • Bake-off
  • Wijnecho’s
  • Drinks: Cideren en beven
  • Terug naar school
  • Dit is nieuw!
  • Brands
  • Instore Corner
Vakmanschap:
  • Winkel van de maand: Carrefour Mont Saint-Jean
  • Retail for Dummies
Vrijuit:
Bord-Bia - NL - SIDE