Technologiebedrijf Uber, dat vooral bekend is van zijn taxi-app, heeft deze week het e-commerceproject “Corner Store” gelanceerd in de VS. Klanten kunnen met het proefproject 100 verschillende drogisterijproducten bestellen en laten leveren via de Uber-app.

Bij Uber denken we meteen aan de app en de bijhorende taxidienst, die in heel Europa voor opschudding zorgt. Maar terwijl onder andere Berlijn en Brussel de start-up willen laten verbieden, breidt Uber verder uit. Het bedrijf is ondertussen in meer dan 170 steden aanwezig, en houdt het niet bij haar taxidienst.

Deze zomer verdeelde het bij wijze van test al eens ijsjes in 144 landen, waaronder België. Uber zet nu een stap verder richting e-commerce met het proefproject “Corner Store”. Daarbij kunnen Uber-klanten in Washington DC drogisterijproducten kopen via de app. Een dienst die eerder doet denken aan Google Shopping Express en Amazon Fresh dan aan de bekende taxiservice. Of hoe internetbedrijven zich steeds meer op retailterrein begeven… 

Meer weten over Uber? Filip Nuytemans (Operationeel Manager Uber Brussel) is één van de sprekers op de marketing discovery Summit, 18 september te Meisemeer info: www.marketingdiscovery.be