Jumbo wil slagvaardiger worden door verkoop onderdelen

Jumbo heeft zijn onderdeel Retail Accounting definitief verkocht aan BDO Accountants & Adviseurs, zo meldt Retailnews.Nl. De verkoop past in de strategie van het bedrijf om slanker en slagvaardiger te worden.

Dat Jumbo zich meer gaan focussen op zijn kernactiviteiten wisten we al langer. Op het hoofdkantoor van de Nederlandse discounter werden 190 van de 925 banen geschrapt en ook de eigen slagerij wordt gesloten. De verkoop van Retail Accounting, dat financieel-administratieve diensten levert aan de franchisenemers van Jumbo, maakt deel uit van deze herstructurering.

De volgende stap zou de verkoop van B.sis moeten zijn, het bedrijfsonderdeel dat zich richt op service en onderhoud aan winkelautomatisering, zoals kassa's.

Ondertussen melde Colette Cloosterman, CCO van Jumbo aan onze confraters van Retailnews.nl zeer tevreden te zijn over de kruisbestuiving met de hippe en duurzame restaurantketen La Place, dat Jumbo overnam uit het faillissement van V&D. “Er is meer toepasbaar bij Jumbo dan van tevoren gedacht. Ik zie veel potentie voor synergie”, klinkt het.

Jumbo is verder bezig met een grote uitbreiding van pick & collect.

Of de financiële ademruimte die het concern nu krijgt, gebruikt zal worden voor een expansie naar België, blijft een open vraag.

 

Auteur: 

Christophe Sancy

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen