-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Carrefour Group heeft de resultaten van het eerste kwartaal van 2013 gepubliceerd. Daaruit blijkt dat de omzet van de groep met 1,4% is gestegen tot 20,83 miljard euro (exclusief benzinestations). In Frankrijk en Zuid-Europa gaat het niet goed, maar in België steeg de verkoop met 3,1%.
In Frankrijk vallen de verkoopscijfers met 1,4% terug zonder de benzineacitiviteiten van de groep, vooral door de slechte resultaten van de hypermarkten (-2,9%). In de rest van Europa begint Carrefour de effecten van de crisis te voelen, vooral in het Zuiden. Zonder Frankrijk is er ook recordwinstdaling in Europa van 3,6% (uitgezonderd tankstations). Een opmerkelijke uitzondering daarop is België waar de groei verdergezet wordt (+3,6% zonder overnames en wisselkoerseffecten en 3,1% vergelijkbaar).
De sterke daling van de verkoop in Zuid-Europa (-5,8% in Spanje en -6,5% in Italië) werd gecompenseerd door de goede cijfers in Latijns Amerika.De mooiste resultaten zijn echter voor Argentinië, met een stijging van 23% tegen constante wisselkoersen en 14% organische groei. Ook in China lijkt het tij te keren (+2,3%), na een daling van 3,1% in het laatste kwartaal van 2012.
De groep telt momenteel 10.036 winkels wereldwijd.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?