-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
De Zwitserse FMCG-reus Nestlé heeft in de eerste helft van 35,4 miljard euro omzet geboekt. Dat is een stijging van 4,8%, waarmee het bedrijf beter doet dan de verwachtingen van analisten.
Nestlé verkocht het afgelopen halfjaar bijna 3% meer producten, tegen prijzen die zo’n 2% hoger waren dan een jaar eerder. De dure Zwitserse frank roomde de opbrengsten echter sterk af, met bijna 9%. De totale omzet daalde daardoor met afgerond 5% ten opzichte van de eerste helft van 2013.
Volgens de bank Vontobel is Nestlé één van de weinige spelers in de FMCG-sector die een positief eerste halfjaar kan voorleggen.
Bij de bekendmaking van de cijfers maakte Nestlé ook bekend voor 8 miljard Zwitserse frank aan eigen aandelen in te kopen.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?