Vandaag heeft Jumbo zijn nieuwste winkel geopend in Rekem, in de Limburgse gemeente Lanaken.  Dat brengt het aantal Belgische Jumbo-vestigingen op drie. Tegen volgend jaar zouden er dat zelfs 15 moeten zijn. 

Nog geen maand na de opening van zijn eerste Belgische winkel in Pelt en een tweede winkel in Rijkevorsel, opent Jumbo vandaag zijn derde winkel op de Steenweg 38 in Rekem, in de gemeente Lanaken. Dat is meteen al de twee vestiging van de keten in de provincie Limburg. Het nieuwe pand strekt zich uit over een oppervlakte van 2.000 m2 en biedt in totaal zo'n 20.000 producten aan. 

De opening kon rekenen op de nodige belangstelling, iets wat de topman achter Jumbo België wel wist te smaken. “Onze medewerkers van Jumbo Rekem staan helemaal klaar om klanten te laten ervaren wat onze unieke Jumbo formule inhoudt: de beste service, buitengewoon groot assortiment en dat aan altijd lage prijzen”, vertelt Peter Isaac, managing director Jumbo België. “Klanten hoeven bij ons niet te kiezen. We zijn heel enthousiast om aan onze klanten Vlaamse klassiekers zoals lekker vers bereid stoofvlees aan te bieden en om ze unieke Jumbo producten zoals Wapenaer kaas en Laplace producten te laten ontdekken. We willen graag onze passie voor lekker én gezond eten delen en willen dat boodschappen doen prettiger, leuker en fijner wordt. Zo gaan we ook in Rekem voor 100% tevreden klanten.”

Ter herinnering, in deze vestiging kunnen klanten ook terecht voor de befaamde Dunkin Donuts. Sinds deze zomer verkoopt Dunkin’ zijn befaamde donuts immers ook bij de Nederlandse supermarktketen Jumbo, inclusief België. Binnenkort wordt die samenwerking uitgebreid en zullen klanten ook muffins, koffiebonen en andere merchandisingproducten kunnen kopen. 

Jumbo telt momenteel ruim 650 supermarkten, zeven Foodmarkten, een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com, en lanceerde  het onlangs Jumbo City.Ook voor België heeft Jumbo nog grootse plannen: zo staan er volgend jaar in Vlaanderen nog 12 tot 15 nieuwe vestigingen op de planning, wat op termijn zou moeten leiden tot een honderdtal winkels in België.