Highco Shelf Service en JCDecaux Belgium kondigen een samenwerking over meerdere jaren aan. Vanaf vandaag zal JCDecaux exclusief de reclameruimte op de digitale Vision Kiosk schermen, aan de ingangspoortjes in de Carrefour winkels, commercialiseren. 

JCDecaux versterkt op die manier zijn huidig aanbod dat nu al bestaat uit 110 schermen van 72‘’ die buiten vlak voor de ingangen van de Carrefour winkels staan. Hieraan worden voortaan 132 schermen van 55’’ toegevoegd die zich aan de ingangspoortjes binnenin de winkel bevinden.

Het Digital Carrefour netwerk zal op die manier zowel significant het aantal locaties als de contactfrequentie in de grootste winkels verhogen. In totaal zullen er 100 hyper-en supermarkten Carrefour gedekt worden door dit 100% digitale netwerk met 242 schermen. De adverteerder zal, in functie van zijn objectieven, op een flexibele manier de digitale schermen aan het verkooppunt kunnen inzetten en dit zowel buiten als binnen de winkel.

Deze veelzijdige oplossing zal aangeboden worden aan de markt door het JCDecaux Retail team, geleid door Sébastien Lemmens. Daarnaast zal de bestaande samenwerking tussen JCDecaux en Carrefour inzake het delen van gegevens gelinkt aan transacties op basis van klantenkaarten uitgebreid worden naar de bijkomende winkels. Belangrijk hierbij is te onthouden dat deze gegevens toelaten om de aangekochte productcategorieën te identificeren, de winkel, het tijdstip van aankoop en het profiel van de Carrefour shoppers. Dé kans voor een adverteerder om zijn digitale affichage campagne te optimaliseren in functie van deze parameters en naargelang zijn doelstellingen.

“Carrefour behoort vandaag tot de grootste FMCG-retailers in België met ongeveer 20% marketaandeel en 76% van hun klanten die trouw zijn aan hun winkelmerk”, verklaart JCDecaux. Dit uitgebreide digitale netwerk maakt het voor adverteerders mogelijk om wekelijks bijna 2 miljoen consumenten te bereiken, vlak voor hun aankopen.

In het kader van deze samenwerking verklaart Wim Jansen , CEO van JCDecaux Belux: ‘’We zijn tevreden met deze nieuwe evolutie in ons digitale aanbod bij Carrefour. Deze ontwikkeling staat ons toe meer digitale schermen aan onze adverteerders aan te bieden, met een grotere reach van winkels alsook een repetitie van de boodschap op de touchpoints. Dit zorgt voor een nog grotere doeltreffendheid van het netwerk om zo veel mogelijk consumenten te bereiken vlak voor hun aankopen. We kijken er naar uit om dit nieuw voorstel aan de markt te presenteren.’’