De Belgische kledingketen JBC heeft samen met Stella P. een Millennial Board opgericht. Door de visie van millennials te betrekken bij zijn beleid, hoopt de moderetailer beter te kunnen inspelen op de noden van zijn klanten. 

JBC wil zo goed mogelijk inspelen op de wensen van zijn doelpubliek en hoe dat beter doen dan door de doelgroep te betrekken in het beleid? De kledingketen heeft namelijk samen met Stella P., een bedrijf gespecialiseerd in het kwalitatief samenstellen van raden van bestuur en advies met externe bestuurders, een Millennial Board opgericht. De tienkoppige board, bestaande uit een diverse groep mannen en vrouwen tot 35 jaar met een passie voor mode, duurzaamheid en een goed begrip van de behoeften en voorkeuren van jongere generaties, zal het management met zijn millennial visie en perspectieven ondersteunen. Concreet zullen zowel interne millennials van JBC als externe millennials aan de tafel gaan met CEO's Ann en Bart Claes om te overleggen over thema's zoals digitale transformatie, duurzaamheid, diversiteit en inclusiviteit. "Millennials vormen onze belangrijkste doelgroep. Natuurlijk weten we wat er leeft bij hen en spelen we hier al op in op onder andere collectieniveau, maar dankzij deze nieuwe board kunnen we hen nu ook op beleidsniveau inspraak geven. Dit staat ons toe recht vanuit de doelgroep te beantwoorden aan de bestaande noden", verduidelijkt CEO Bart Claes.

Voor de betrokken jonge professionals is dit dan weer de kans om hun talenten te ontwikkelen en hun netwerk uit te breiden. Als lid van het Millennial Board krijgen ze namelijk de kans om betrokken te zijn bij de strategische besluitvorming van een bedrijf en kunnen ze hun ideeën en perspectieven delen met de top van het bedrijf. "Vandaag omvat diversiteit veel meer dan gender; het gaat ook om expertise, achtergrond, leeftijd en meer. Dat is precies wat we met deze nieuwe vorm van board willen bereiken. Via dit initiatief willen we ook andere bedrijven stimuleren en motiveren om JBC's voorbeeld te volgen en dergelijke initiatieven mee vorm te geven, pal in onze ‘why’ van Stella P. waarbij diversiteit, verjonging, rotatie en complementariteit centraal staat”, aldus Tessa, owner & co-CEO van Stella P.