Vorige week kondigden we het al aan, maar vanaf nu is de herhaalservice ‘Bespaar Continu’ van bol.com ook eindelijk beschikbaar op de website van de e-commerce gigant. "Daardoor zal het klantenbereik vijf keer zo groot worden", aldus bol.com. Luiers, wasmiddel en babydoekjes blijken bovendien de populairste herhaalaankopen.

Het is eindelijk zover: wegens groot succes breidt bol.com zijn herhaaldienst 'Bespaar Continu' uit naar het web. Vanaf deze week is de dienst beschikbaar via de website van de Nederlandse e-commerce gigant, waardoor het klantenbereik maar liefst 5 keer zo groot zal worden, klinkt het bij het bedrijf.

Vorig jaar in oktober introduceerde bol.com de persoonlijke herhaalservice ‘Bespaar Continu‘ bij ruim 8 miljoen klanten in België en Nederland. Dankzij deze gratis service automatiseert bol.com herhaalaankopenhebben en zet het in op near-food producten die de consument anders in supermarkten of drogisterijen koopt. Klanten kunnen kiezen uit producten van meer dan 65 bekende merken en bepalen zelf hoe vaak en waar hij ze wilt ontvangen. Zo kunnen consumenten hun aankopen bijvoorbeeld iedere maand, om de twee maand, of nog later laten leveren. Bol.com herinnert de klant er bovendien ook aan wanneer zijn volgende bestelling gepland is, zodat hij de aankoop kan bevestigen of overslaan. Daarnaast ontvangt de klant bij elke bestelling een vaste korting ten opzichte van de normale bol.com artikelprijs die kan oplopen tot 35%. Bij vijf of meer Bespaar Continu artikelen in één levering betekent dit een extra korting van 10% per artikel.

"Bespaar Continu is speciaal ontwikkeld om het dagelijks leven van 8 miljoen bol.com-klanten makkelijker en leuker te maken. Hiermee wordt het steeds gangbaarder om dagelijkse artikelen online te kopen en krijgt online winkelen opnieuw een impuls voor groei. Daarnaast draagt Bespaar Continu bij aan de verduurzaming van de logistiek binnen e-commerce. Dankzij deze herhaalservice worden bestellingen namelijk opgespaard, gebundeld en daarmee in één doosje verstuurd", verduidelijkt bol.com.

Opvallende verschillen tussen België en Nederland

Nu ruim een half jaar na de lancering van Bespaar Continu, stelt bol.com opvallende verschillen vast in het gebruik van de herhaalservice tussen België en Nederland. Uit de meer dan tienduizend aanmeldingen blijkt dat Belgen twee keer zo vaak dan Nederlanders willen weten wanneer het weer tijd is om het huis schoon te maken. Vaatwasmiddelen en allesreiniger zijn daarbij populaire artikelen. Vooral wasverzachter doet het erg goed: Belgen worden 2,5 keer liever dan de Noorderburen hieraan herinnerd. Nederlanders zijn dan weer meer geïnteresseerd in persoonlijke verzorging. Maar liefst 1,5 keer liever dan Belgen willen Nederlanders weten wanneer de voorraad scheermesjes, shampoo, make-up en tandpasta weer bijgevuld moet worden.

De top 3-artikelen waar zowel Nederlanders als Belgen absoluut niet zonder willen zitten, zijn luiers, wasmiddel en babydoekjes. Voor beiden zijn dit de meest geliefde artikelen om op voorraad te hebben.

Recurrente modellen, de toekomst voor retailers?

Dat de service wordt uitgebreid naar het web, zou weleens een belangrijke stap kunnen zijn. Recurrente modellen zijn mogelijk de toekomst voor retailers: de kans bestaat immers dat de eerste die de grote roll-out doet, zal winnen. Want net als in andere industrieën zou een abonnementsformule een zeer krachtige loyalty tool kunnen zijn...zolang de service in zijn totaliteit perfect blijft én de consument het nut ervan blijft inzien. 

Foto: website bol.com