Ontdek ‘Le 4 Casino’, het nieuwe concept van Casino Group

De Casino Group heeft samen met zijn partner Prodistribution het nieuwe “Le 4 Casino” voorgesteld in de buurt van de Champs-Elysée. Het is een plaats waar geleefd en geconsumeerd wordt, en waar digitale aspecten het dagelijkse leven van klanten verrijken en makkelijker maken.

 

De nieuwe Casino-winkel biedt unieke producten en diensten. Klanten vinden er onder meer een fijne kruidenier, een selectie aan voedingsproducten van Casino, een belangrijk aandeel aan bio en veganproducten,  een Cdiscount showroom met een co-working space en een gloednieuwe wijnkelder.

 

De beleving van klanten zal verrijkt worden door verschillende digitale toestellen die hen toelaten om hun boodschappen 24u op 24 te doen zonder langs de kassa te gaan, gemakkelijker producten terug te vinden in de winkel, te profiteren van een uitgebreider gamma dat beschikbaar is via digitale interfaces of gedetailleerde productinformatie te krijgen. “Het "Le 4 Casino"-concept,  dat deze week aan het grote publiek wordt voorgesteld, wil klanten een unieke winkelbeleving bieden en hun dagelijkse inkopen zo gemakkelijk mogelijk maken. Het is door de combinatie van de knowhow van Casino en de kennis van een historische franchisepartner van de Group, Prodistribution, dat dit unieke concept tot stand is gekomen”, verduidelijkt de groep.

 

Digitalisering ten voordele van de ondernemer

 

Het nieuwe verkooppunt strekt zich uit over 3 verdiepingen en brengt een ode aan bio en lokale producten, maar ook aan snacking. Daarnaast is er ook een uitgebreide kelder voor wijn en sterke dranken, de eerste Parijse Cdiscount showroom die topoers bij de online verkoop in de kijker zet, en zelfs een gratis co-working ruimte.

 

 

De augmentes reality vitrine die duidelijk zichtbaar is vanop straat verandert de beleving van de klant nog voor hij zelfs in de winkel is. Een keer binnen kunnen klanten zich laten verleiden door een selectie aan producten afkomstig van de kruidenier, kunnen ze gerechten proeven die zijn klaargemaakt door een van de chefs op het centrale eiland, kunnen ze hun boodschappen doen via een reusachtige digitale mur (de “Picking Wall”) die toegang geeft tot het volledige online assoritiment, beschikbaar via de webshop van Casino (www.mescoursescasino.fr) en dat bovendien dezelfde avond nog aan huis laten geleverd kan worden.

 

 

De sterke punten van het concept:

 

De Scan Express

 

Dankzij de Scan Express, beschikbaar via de app Casino Max (de getrouwheidsapp voor Casino), krijgen klanten 24u/24, 7d/7 toegang tot de concept store, waar ze  hun producten kunnen kopen en betalen zonder langs de kassa te gaan. Een gebruiksvriendelijk service waardoor de consument een hele hoop tijd wint.

 

 

De Picking Wall

 

Om gebruik te kunnen maken van de Picking Wall kunnen klanten beroep doen op de app Casino Drive. De klant, die bijvoorbeeld on the go ontbijt, kan tegelijkertijd zijn aankopen doen bij de reusachtige digitale muur. Die laatste toont een overzicht van alle producten die door Casino verkocht worden. Wanneer alle aankopen zijn afgerond, kiest de klant het tijdstip van levering en kan hij verder profiteren van de concept store en dat zonder met zware zakken te hoeven sleuren. 

 

 

Digitale wegwijzer

 

Een wegwijzer met een vocal assistant helpt klanten om gemakkelijker hun weg te vinden in de winkel. Klanten hoeven enkel de naam van het product te noemen voor het scherm. Vervolgens toont het toestel het wandeltraject in 3D. Mochten klanten de looproute toch liever op hun eigen smartphone hebben, dan hoeven ze simpelweg de QR code op het scherm te scannen.

 

                                             

 

De muur met sterkedrank

 

De befaamde alcoholische muur, die ontworpen werd door Cdiscount, strijkt neer in de wijnkelder. De muur, die voorzien is van intelligente lampen, heeft als doel om de ideale fles sterkedrank voor de consument te vinden op basis van een lijst van persoonlijke criteria. De consument moet zijn voorkeuren doorgeven via een tablet in de hoek van de ruimte. Vervolgens zullen de flessen die het best voldoen aan de criteria als laatst verlicht blijven.

 

 

De Wijntafel

 

De Wijntafel, die zich ook in de wijnkelder bevindt, is een geconnecteerde tafel die klanten, dankzij een simple scan van de wijnfles, meer informatie biedt over de gekozen wijn en hem consumptietips voorstelt. 

 

 

De Cdiscount showroom

 

Om de keuze van de klant nog te vergemakkelijken, bevat het "Le 4 Casino"-concept ook een Cdiscount showroom. Een plaats waar meubels, decoraties en objecten ten toon worden gesteld om zo producten die voorhanden zijn op de website van Casino in de kijker te zetten. De geconnecteerde Spiegel bezorgt klanten bovendien een unieke ervaring. Zo toont hij verschillende producten op basis van gezichtsherkenning (leeftijd, geslacht). Vrouwen zullen dus bijvoorbeeld vaker make-up producten zien verschijnen, terwijl mannen op hun beurt bijvoorbeeld foto’s te zien krijgen van scheerproducten.

 

 

Culinaire ervaring

 

“Le 4 Casino” laat klanten op een ware ontdekkingstocht gaan in verschillende ruimtes. Zo kunnen ze nieuwe smaken ontdekken, originele producten proeven of gewoonweg op een aangename manier de concept store leren kennen. We vinden er onder meer een bar met een selectie van kazen en patisserie in het midden van de gelijkvloers. Daarnaast worden er ook heel wat culinaire toppers aangeboden. Die selectie verandert dagelijks en wordt gemaakt door chefs, grote patissiers, ambachtslui en kleine producenten.

 

 

Daarnaast is er ook een bar à croc (croque-monsieurs van Lamée), een bar met premium patisserie (waaronder Angelina of zelfs Pavlovas van meringue), een chocoladekelder, talrijke bioproducten, enzovoort.

 

 

“Innovatie maakt voortaan onlosmakelijk deel uit van ons beroep als handelaar. Winkels en digitalisering kunnen immers niet meer los van elkaar gezien worden. De fysieke en digitale distributiekanalen moeten zich niet alleen aanpassen aan de verschillende smaken en tendensen, maar moeten er ook op anticiperen. Dit nieuwe concept toont dat mensen meer gericht zijn op een permanente verandering om beter te anticiperen op de consumptie van morgen en om erop te antwoorden in de nabijheid en het vertrouwen van klanten van de Casino Groep’, verklaart Jean-Charles Naouri, president - algemeen directeur bij Casino Group.

 

 

Auteur: 

l.goethuysen@gondola.be

categorie: 

ISM - Side - NL

Laatste productlanceringen