Afgelopen maandag was voor Bol.com en Coolblue, twee van de grootste e-commercebedrijven in de Benelux, de drukste dag ooit. Belgische consumenten hebben mee geholpen om de verkooprecords te breken.

Kerstinkopen worden steeds meer online gedaan. Het zijn dan ook drukke dagen voor webwinkels, in die mate zelfs dat twee van de grootste online spelers in de Benelux het drukker dan ooit hebben. Zowel Bol.com als Coolblue, twee Nederlandse bedrijven die ook erg groot zijn in België, zeggen op maandag 19 december alle verkooprecords te hebben verbroken.

 

Coolblue: 55% meer pakjes

De week voor kerst is het traditioneel de drukste periode van het jaar voor Coolblue, maar 19 december was de drukste dag in de geschiedenis van het bedrijf. “Deze week zullen er tot 55% meer pakketjes de deur uitgaan in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar,” klinkt het. “Ook in de fysieke winkels van Coolblue – waaronder die in Wilrijk, Lochristi en de recent geopende winkel in Zaventem – is het deze week alle hens aan dek. Er zijn opvallend meer mensen die er hun online besteld pakje komen afhalen of productadvies willen.”

 

Bol.com: recordverkoop dankzij Belgen

Ook bij Bol.com, onderdeel van Ahold Delhaize, was afgelopen maandag historisch druk. De webwinkel verwerkte in totaal zo’n half miljoen cadeautjes, kookgerei en kerstdecoratie, waarvan bijna een kwart bestemd voor België. “Nog nooit ontvingen we zoveel bestellingen uit België”, zegt Kiki Lauwers, directeur België bij Bol.com. De Belgische consument speelde zo een belangrijke rol in het verbreken van het record in eindejaarsverkopen bij de webwinkel.

“Bol.com verwelkomt steeds meer Belgen. Zo dikte het klantenbestand in een jaar tijd aan met meer dan 300.000 nieuwe klanten uit België. Ruim 1.3 miljoen Belgen shoppen momenteel via bol.com,” klinkt het nog.