Veepee uitgeroepen tot beste Belgische webshop 2019

Veepee is verkozen tot de beste webwinkel van België. Het voormalige Vente-Exclusive.com kreeg de BeCommerce Award 2019 voor zijn sterk alternatief op e-commerce marketplaces en zijn bewezen staat van dienst in de e-commerce sector. Andere grote winnaars zijn Lidl, dat voor zijn Simpl-dienst maar liefst drie prijzen wegkaapte, en Kazidomi die zowel de Start-up award als de Special Jury Award in de wacht sleepte.

 

Veertig webwinkels hadden zich dit jaar ingeschreven voor de 14e editie van de BeCommerce Awards. Voor deze editie werden de awards helemaal hervormd: de vroegere 26 categorieën werden herleid tot 13 en tien van deze categorieën werden door zowel jury (50%) als publiek (50%) beoordeeld. Daarnaast reikten de jury en het publiek hun eigen specifieke award uit.

 

Dat gaf volgend palmares:

 

  • Start-up Award (beste webshop die in de loop van de voorbije twee jaar opgestart werd): Kazidomi, de online winkel voor gezonde voeding. Hij werd bekroond voor zijn innovatief businessmodel en het gemotiveerde team.
  • Omnichannel Award: ZEB. De keten heeft de online mogelijkheden succesvol geïntegreerd in de offline winkels met een sterke focus op een betere klantendienst.
  • Consumer Journey/UserX Award: Belfius voor zijn innovatieve banking & verzekeringen applicatie.
  • Cross-border Award: Klium. De gereedschapswinkel krijgt deze award voor e-tailers die in minstens twee andere Europese landen actief zijn en een strategie hebben om meer markten in Europa te veroveren.
  • Sustainability Award: Edgard & Cooper. De webwinkel met verse en evenwichtige diervoeding voor hond en kat gebruikt een bio-afbreekbare verpakking.
  • Innovation Award: Lidl voor de uitwerking van Lidl Simpl. De consument kan een 400-tal Lidl producten bestellen uit de Simpl webshop, waarna deze aan huis geleverd worden door een fietskoerier.
  • Advertising Campaign Award: Lidl. De supermarktketen haalt ook de prijs binnen voor de beste promotiecampagne voor een webwinkel, dankzij een coherente advertentiestrategie over verschillende kanalen en een slimme keuze van deze kanalen.
  • Logistics Award: Lidl. Deze award beloont de webshop met de beste logistieke strategie, met aandacht voor CO2-voetafdruk, levertermijn en visie op de ‘last mile’. Het Simpl-concept was het sterkste en de transitie van bulk picking naar unit picking waren doorslaggevend.
  • Payment Award: Cashfree. De winnaar van deze award maakt via QR-codes snelle en onmiddellijke betalingen mogelijk.
  • Marketplace Award: myCar.be. Dit netwerk van professionele autodealers kreeg de prijs voor webwinkels die zelf een marktplaats hebben of een connectie hebben met een marktplaats waar derden ook op kunnen plaatsen.

 

Juryprijs en publieksprijs

 

De BeCommerce Special Jury Award, die uitgereikt wordt aan de webshop die de jury als de ultieme winnaar beschouwt over alle categorieën heen, gaat dit jaar naar Kazidomi. De jury loofde het businessmodel (een abonnementsformule die toegang geeft tot een aanzienlijke korting), het feit dat alle producten worden gecontroleerd door gezondheidsspecialisten en de uitbreiding naar de Franse en Nederlandse markt.

 

De BeCommerce Special Public Award’ van 2019 ging naar Veepee. Zo’n 8.878 Belgische consumenten brachten hun stem uit voor hun favoriete online winkel. Het vroegere vente-exclusive.com, dat kledingwinkels een oplossing biedt voor de toenemende overstock, kreeg de meeste stemmen.

 

Beste webwinkel

 

Veepee kreeg dus ook de award van de beste webshop van België. De genomineerden voor deze award waren alle genomineerden voor de Special Public Award en de Special Jury Award. Ze werden geïnterviewd door de jury. Op basis daarvan koos de jury de uiteindelijke winnaar. De andere genomineerden waren Klium, myCar.be, Ethias en Kazidomi.

 

“De genomineerde ondernemingen zijn een bron van inspiratie voor de verschillende bedrijfssectoren om online en offline hand in hand te laten gaan op weg naar een retailmodel. Met onze activiteiten en de BeCommerce Awards willen we bedrijven aanmoedigen om nog meer digitale en innovatieve initiatieven te ontwikkelen”, benadrukt Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce.

 

Auteur: 

philippe.vandooren

categorie: 

Laatste productlanceringen