In een tijd waarin gezondheid een centrale rol speelt binnen alle voedingstrends, wil de online kruidenier Kazidomi de toegang tot gezonde producten vergemakkelijken. Via een jaarabonnement kunnen klanten genieten van gezonde producten die tot 50% goedkoper zijn dan de traditionele. En wie niet genoeg bespaart, krijgt het verschil gewoon terugbetaald…

Kazidomi is het geesteskind van Emna Everard. Een onderneemster afkomstig uit een familie van voedingsdeskundigen en gepassioneerd door voeding. Het was dan ook geen vreemde keuze toen ze besloot om handelswetenschappen te gaan studeren om zo mensen te helpen om beter en gezonder te leven en dat zonder te veel geld uit te geven. Zo kwam Emna Everard uiteindelijk op het idee om eind 2016 haar eigen webshop op te richten die goedkope en gezonde producten, geselecteerd door een team van gezondheidsspecialisten, aanbiedt. Momenteel werken er een kleine 20 mensen bij de start-up, wiens naam afkomstig is uit het Latijn “zoals thuis”. “We hebben onze logistiek geïnternationaliseerd in maart afgelopen jaar en beheren vandaag ons eigen depot. Daardoor staan we veel dichter bij onze klanten aangezien we meer bestellingen kunnen personaliseren”, verduidelijkt Emna Everard.

Abonnementsformule

Om klanten gezonde producten tegen een schappelijke prijs te kunnen aanbieden, werkt de jonge onderneemster met een abonnementsformule waardoor producten 20 tot 50% goedkoper zijn. Per jaar moeten klanten 100 euro betalen om toegang te krijgen tot deze leveranciersprijzen.

2.000 producten geselecteerd door gezondheidsspecialisten

Eind 2016 bood het platform zo’n 300 referenties aan. Ondertussen kunnen klanten kiezen uit ruim 2.000 producten, een aantal dat steeds groter wordt. In het gamma vinden we zowel food als non-food (verzorgingsproducten, cosmetica,…). Daarnaast biedt de webshop ook 130 eigenmerkproducten aan.

“Vandaag is het onmogelijk om nog blindelings te vertrouwen op wat we kopen. De etiketten staan vaak vol met conserveermiddelen, kleurstoffen of andere giftige producten, en worden onleesbaar. Onze strenge selectie door gezondheidsspecialisten zorgt ervoor dat we een ware vertrouwensband met ons cliënteel kunnen uitbouwen”, legt Emna Everard uit.

Niet genoeg geld bespaard? Dan krijgt u het verschil terugbetaald

Vandaag meldt de website dat haar abonnees al 1 miljoen euro hebben bespaard, al gaat de start-up wel erg ver om mensen daarbij te helpen. Consumenten die op het einde van het jaar minder dan 100 euro bespaard hebben, krijgen het verschil immers terugbetaald. Op die manier nemen klanten die bewust met hun gezondheid bezig zijn geen financieel risico door te kiezen voor een abonnement.

Naast het platform zet Kazidomi zich ook in voor verschillende verenigingen als Unicef, The Ocean Cleanup, Think Pink of Plan International. Op die manier wil Emna de waarden van het bedrijf promoten: gezondheid toegankelijk maken voor iedereen én het milieu beschermen. Concreet schenkt Kazidomi een deel van de opbrengst van zijn verkochte abonnementen aan deze goede doelen. Op die manieren ondersteunt de start-up mensen die het moeilijk hebben en vervult het zijn doel om iedereen toegang te bieden tot gezonde producten.