Mediabedrijf De Persgroep is de nieuwe eigenaar van Reclamefolder.nl, een Nederlands digitaal platform voor reclamefolders van supermarkten en andere winkelketens. 

Reclamefolder.nl werd in 2006 opgericht en groeide sindsdien uit tot het grootste online platform van Nederland voor reclamefolders. De website bereikt maandelijks 2 miljoen mensen die samen digitaal ruim 25 miljoen digitale folders bekijken.

Via het Reclamefolder.nl platform en hun persoonlijke instellingen kunnen consumenten gemakkelijk hun favoriete winkels of producten zoeken. De website stijgt in populariteit, omdat consumenten tijdens het winkelen altijd en overal aanbiedingen kunnen volgen. Voor retailers wil Reclamefolder.nl dan weer hét platform zijn met het grootste digitale bereik van shoppers.

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland over de overname: “Nederland is en blijft een aanbiedingenland. Onze digitale platformen, dag- en weekkranten staan er vol mee. Samen met reclamefolder.nl  kunnen we die bundelen tot het grootste aanbiedingen platform van Nederland. Zodat je als lezer in één opslag kan zien welke aanbiedingen uit jouw buurt of jouw interesse er zijn. We denken dat de combinatie van onze twee bedrijven dat voor elkaar kan krijgen en daarmee een heel mooi product in de markt kan zetten. We hebben er veel zin in en deze overname past heel goed in onze digitale transitie”.

De huidige eigenaars, waaronder RTL Ventures en H2 Equity partners, hebben nu al hun aandelen verkocht aan De Persgroep Nederland, de Nederlandse tak van het Belgische mediabedrijf achter titels zoals De Morgen, Het Laatste Nieuws, het Algemeen Dagblad, Trouw en De Volkskrant.

Volgens Ruud Giebels, directeur Reclamefolder.nl, zal zijn bedrijf onder de vleugels van De Persgroep de groei van de voorbije jaren kunnen verder zetten. “We bestaan 11 jaar en nu is het logisch om de volgende stap te maken. Wij zijn gegroeid onder de vlag van RTL Ventures en H2 Equity partners. Nu kunnen wij samen met de Persgroep hun brede, regionale en actuele bereik inzetten om onze dienstverlening en toegevoegde waarde verder uit te breiden. Voor ons de ideale moeder om door te groeien. Het samengaan past in onze gemeenschappelijke ambitie om dé sterkste conversie partner van Nederland te worden.”