Webwinkel Bol.com lanceert onder de naam ‘Select’ een bezorgabonnement voor zijn Nederlandse klanten.Voor 14,99 vervallen alle verzendkosten voor de rest van het jaar, ook voor 'same day delivery' en avond- en zondaglevering.

In 2016 lanceerde Bol.com ‘same day delivery’ in Nederland en werd ook zondagbezorging een feit. Vanaf vandaag zijn deze en alle andere bezorgopties gebundeld in een voordelig abonnement: Select. Wie lid wordt van ‘Select’ betaalt nu eenmaal per jaar 14,99 euro waarna alle verzendkosten voor de rest van het jaar vervallen. Klanten betalen dus niet meer voor bestellingen onder de 20 euro, avond- en zondaglevering en de same day delivery services ‘Vandaag Bezorgd’ en ‘Vandaag Ophalen’.

Het bezorgabonnement geldt voor de ruim 300.000 meest bestelde artikelen bij Bol.com, in de winkel te herkennen aan het ‘Select’-label. Het aantal artikelen met een ‘Select’-label zal in de komende jaren uitgebreid worden, naar verwachting tot zo’n 1 miljoen artikelen. Tot dit assortiment behoren ook de artikelen van winkeliers die via Bol.com verkopen en daarbij ook hun logistiek hebben ondergebracht bij Bol.com.

“De afgelopen jaren hebben we er alles aan gedaan om onze klanten nog meer keus en daarmee controle te geven over de bezorging van pakketjes", zegt Daniel Ropers, algemeen directeur van Bol.com. "We merken dat onze klanten enorm enthousiast zijn over deze services. Enkel de bijkomende kosten kunnen nog weleens een drempel vormen om er gebruik van te maken. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van een bezorgabonnement. Met ‘Select’ weet je dus precies waar je aan toe bent en word je nooit meer verrast door onverwachte verzendkosten.”

 

Met zijn abonnementsformule volgt Bol.com het voorbeeld van Amazon, dat al jaren klanten richting zijn Prime-abonnement duwt. Leden genieten er snellere en goedkopere levering, maar ook toegang tot andere diensten van Amazon zoals zijn videostreamingdienst.