De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft één van zijn landelijke distributiecentra voor online bestelde boodschappen gevoelig uitgebreid. Het DC in het Nederlandse De Meern zal hierdoor binnenkort twee keer zoveel online bestellingen kunnen verwerken.

Dat de online activiteiten van Ahold het goed doen, bleek al uit de laatste kwartaalresultaten van het bedrijf. De retailgroep moet dan ook anticiperen op verdere groei en haar logistieke capaciteiten voor online boodschappen opdrijven, wat het nu gedaan heeft in het ‘Home Shop Center’ in het Nederlandse De Meern.

Het DC in De Meern, één van de landelijke distributiecentra van Albert Heijn voor de online bestelde boodschappen, is ingrijpend verbouwd en uitgebreid. Door het toevoegen van het aangrenzende pand is het Home Shop Center verdubbeld in vloeroppervlakte waardoor straks twee keer zoveel bestellingen verwerkt worden. In het 10.800 m2 tellende pand is een nieuwe productiehal gebouwd. Ook is een nieuwe koelcel van 3.000 m2 geplaatst, waardoor het versassortiment flink kan worden uitgebreid. Aanstaande zondag wordt het vernieuwde Home Shop Center officieel in gebruik genomen. 

In De Meern werken ruim 500 medewerkers en door de uitbreiding ontstaat extra werkgelegenheid voor circa 200 mensen. 

 

25.000 bestellingen

Patrick Daniels, Sr. Director Operations AH Online: “Het aantal klanten dat bij Albert Heijn online boodschappen doet blijft groeien. Door de uitbreiding van het Home Shop Center in de Meern kunnen we vanuit die locatie straks zo'n 25.000 bestellingen per week bij klanten thuis bezorgen.”