Delhaize voegt morgen 100 extra producten toe aan zijn ‘Kleine Leeuwtjes’-assortiment dat bestaat uit 500 scherp geprijsde huismerkproducten. Hiermee speelt de retailer in op de verminderde koopkracht van de consument.

In een poging om de inflatie te bestrijden en ondertussen het eigen prijsimago te verbeteren, komt elke retailer met eigen acties. We wisten al dat de ‘Kleine Leeuwtjes’-campagne van Delhaize, waarbij 500 scherp geprijsde huismerkproducten extra in de kijker worden gezet, succesvol was, maar nu bevestigt Delhaize dat ook met cijfers. Sinds de start van de campagne in juni ziet de retailer een stijging van 15% in de verkoop van de Kleine Leeuwtjes, in vergelijking met de periode ervoor. En een formule die werkt, moet je niet stopzetten, integendeel: vanaf morgen breidt de retailer zijn ‘Kleine Leeuwtjes’-assortiment uit met 100 extra producten. “Van bij het begin maakte Delhaize duidelijk dat de Kleine Leeuw, Kleine Prijs-actie niet om een ‘one off’ ging, maar om een structureel engagement naar haar klanten toe. Door vandaag nog eens 100 extra Kleine Leeuw-producten met competitieve prijzen toe te voegen, zet Delhaize deze belofte extra kracht bij”, stelt  Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize. Onder de toegevoegde producten met zowel seizoens- als basisproducten vinden klanten onder meer muesli, afwasmiddel, toiletpapier, kaas, noten,....

Niet alleen de 600 huismerkproducten uit het Kleine Leeuwtjes’-gamma maar de hele categorie huismerkproducten doet het beter dan ooit stelt Delhaize. “We zien een duidelijke verandering van koopgedrag in het voordeel van onze huismerkproducten vanaf begin september”, vertelt Xavier Piesvaux. “De verklaring daarvoor ligt voor de hand: september is voor veel huishoudens een dure maand met schoolfacturen, lidgeld voor hobby’s, enz .... Tijdens deze periode en zeker nu de koopkracht van velen onder zo’n grote druk staat, gaan mensen actief op zoek naar kwalitatieve producten voor een lagere prijs.”