Vanaf woensdag kan u uw vakantie boeken via Carrefour. De Franse retailer, die de dienst al lange tijd aanbiedt bij onze buren, heeft besloten om Carrefour Reizen uit te breiden naar de Belgische markt. De website is vanaf morgen toegankelijk voor iedereen.

Zoals we vorige week aankondigden blijft Carrefour Group zijn aanbod in België diversifiëren. Na mobiele telefonie, een fotoafdrukdienst, een uitleendienst en Carrefour VISA-betaalkaarten start de Franse retailer nu ook met de verkoop van reizen. "Wij hopen dat deze nieuwe dienst goed zal zijn voor ongeveer 5% van de totale omzet van de diensten die Carrefour België aanbiedt“, verklaart Aurélie Gerth, communicatieverantwoordelijke van Carrefour België.

"Carrefour-klanten kunnen profiteren van speciale voordelen"

Het Belgische publiek zal vanaf 1 december het reisaanbod van Carrefour kunnen ontdekken, dat volgens Carrefour volledig en gevarieerd zal zijn. "Ons doelpubliek zijn Belgische huishoudens”, zegt Aurélie Gerth. "Daarom zullen er reizen voor elke smaak en elk budget te vinden zijn.” Carrefour zal allerlei soorten vakanties aanbieden, van citytrips, all-inclusive verblijven en skireizen tot vakantiehuizen, campings en autoverhuur. In totaal zullen er bij de start zo’n 40 bestemmingen beschikbaar zijn: van de buurlanden en andere Europese landen tot verre bestemmingen als de Verenigde Staten, Mauritius, Dubai en de Bahama’s. Die bestemmingen kunnen worden bereikt met de auto, het vliegtuig enzovoort. In een eerste fase zullen alle klanten gelijk worden behandeld. “In een tweede fase kunnen de klanten van Carrefour profiteren van speciale voordelen", stelt Aurélie Gerth, zonder verdere details te onthullen.

Momenteel geen fysieke reisbureaus

In tegenstelling tot de Franse markt, waar Carrefour Group enkele honderden fysieke reisbureaus heeft, zal de Belgische versie van de dienst 100% digitaal zijn. Het zal niet mogelijk zijn om reizen te boeken in Carrefour-winkels. ‘Op dit moment is het niet onze ambitie om fysieke reisagentschappen te openen in onze winkels. Het is de bedoeling dat boekingen alleen online, via de website, gebeuren”, concludeert Aurélie Gerth, die eraan toevoegt dat telefonische reserveringen via een callcenter binnen twee weken van start gaan.