De hypermarkten van Carrefour verwelkomen vanaf begin april een nieuw concept van promotionele animatie en een wekelijkse portie top deals die een mooie dynamiek kunnen geven aan de non-food verkoop.

Carrefour houdt op 3 en 4 april zijn lentesalon in de Brabanthal in Leuven. Een gelegenheid voor de distributeur om aan zijn netwerk nieuwigheden voor te stellen die in de winkelrekken zullen liggen. En die nieuwigheden tonen een retailer die zich engageert in alimentaire en ecologische transitie, gebaseerd op kwaliteit en traceerbaarheid, en bekommerd om een vruchtbaar partnerschap uit te bouwen met bepaalde grote leveranciers, met lanceringen in avant-première, zoals onlangs het geval was met ijsjes die een co-brand waren met Kinder van Unilever, of zoals de gemalen koffie van Starbucks, gecommercialiseerd door Nestlé. 

De versafdeling neemt een vooraanstaande plaats in het lentesalon in, maar de non-food wordt niet vergeten. De implantatie van de rayon Drogisterij, Parfum en Hygiëne werd herzien. Met succes, volgens ons. Voer genoeg om er aandacht aan te besteden in het aprilnummer van Gondola Magazine. Maar een grote nieuwigheid is deze week verschenen in de hypermarkten, met iets wat in de taal van Carrefour omschreven wordt als promotietafels. 

Waarover gaat het? Elke hypermarkt krijgt 16 modules die aan het cliënteel non-food buitenkansjes presenteren, die ook in de folder terug te vinden zijn. Het geheel vormt een permanente animatie op de winkelvloer die klanten toelaat om elke week een ander aanbod van producten te vinden, op een low cost manier. Elke winkel heeft niet langer de verplichting om de stocks bij te houden. Carrefour kan die aanbiedingen realiseren dankzij de kanalen van haar internationale verkoopscentrale. Verkoop in grote hoeveelheden, internationale sourcing, scherpe prijzen, wekelijkse animatie, eenvoudige en rationele presentatie: het heeft iets van Action, de low end retail rivaal. We wensen hen dezelfde dynamiek toe!