Albert Heijn wil meer uitpakken met zijn lage prijzen en introduceert daarom zijn ‘Prijsfavorieten’: 1.000 topproducten die aan lage prijzen verkocht worden. En daar blijft het niet bij, de keten wil ook nieuwe winkels openen, waaronder in Oudenaarde.

Al jaren focust Albert Heijn in zijn strategie op verse producten, een uitgebreid assortiment en lage prijzen. Om die nadruk op versheid meer kracht bij te zetten, pakte de keten vorig jaar uit met zijn grote versconcept. Daarbij schroefde Albert Heijn niet alleen flink zijn assortiment aan verse producten op, maar uitte het ook zijn ambitie dat het wil uitgroeien tot de nummer 1 in vers. Volgens Ann Maes, woordvoerster van Albert Heijn, lijkt de keten daar al erg goed in te slagen. “We zijn ondertussen uitgegroeid tot de destination voor betaalbaar vers shoppen. En dat willen we in de toekomst enkel nog versterken. Zo blijven we heel hard inzetten op vers, maar willen we nu ook onze scherpe prijzen nog steviger in de verf zetten. En dat willen we doen met behulp van onze Prijsfavorieten”, vertelt ze aan Gondola.

“Concreet zijn de Prijsfavorieten 1.000 topproducten voor dagelijkse gebruik die tegen erg lage prijzen, vergelijkbaar met die van Aldi of Lidl of zelfs goedkoper, de deur uitgaan. Deze 1.000 goedkope topproducten, die te herkennen zijn aan het blauwe duimpje, willen we extra belichten in onze winkels en online. Zo bieden we onze klanten online bijvoorbeeld verschillende recepten aan om voordelig te koken met Prijsfavorieten en zo flink wat geld te besparen. Zo kunnen consumenten bijvoorbeeld een rijstsalade met omeletreepjes en basilicumolie maken voor slechts 2,50 euro per persoon”, vervolgt Ann Maes, die er nog aan toevoegt dat Albert Heijn ook een grote campagne op tv, social media en in print heeft lopen om de Prijsfavorieten onder de aandacht te brengen.

“We leggen veel nadruk op verse producten, everyday low prices voor basisproducten van topkwaliteit en bieden bovendien een verrassend assortiment. Speciaal voor deze pertinente mix willen klanten extra rondrijden of wat langer in de rij wachten, zoals nu bijvoorbeeld het geval is door de coronacrisis. En net daarom willen we nog meer dan vroeger uitpakken met onze lage prijzen en dat kan dankzij onze Prijsfavorieten”, besluit de woordvoerster.

Terugkeer naar Oudenaarde

En dat is niet het enige nieuws, Albert Heijn heeft ook nieuwe expansieplannen en richt deze keer zijn pijlers op Oudenaarde. De Nederlandse keten, die er van 2012 tot en met 2017 nog een winkel had, maar die moest sluiten omdat de mededingingsautoriteiten oordeelden dat de voetafdruk van Ahold Delhaize door de fusie te groot was geworden, wil er opnieuw een winkel openen. “We wilden er nooit weg, maar werden verplicht door de beslissing van de mededingingsautoriteiten. Nu is er echter weer plaats voor ons en daarom hebben we een vergunningsaanvraag ingediend”, verklaart Ann Maes aan Gondola. “We zouden echt heel graag terug een winkel openen in Oudenaarde. Bovendien hebben we ook heel concrete plannen.”

De nieuwe winkel zou naar verluidt neerstrijken in het Retailpark N60. Daar zal de keten op de eerste verdieping een winkel van 1.000m2 openen op de plaats waar vroeger de Action en Go Sport gevestigd waren. Om de toegankelijkheid van de nieuwe winkel te bevorderen zou er op de parking een circulatietoren komen met daarin een lift en trappen. Vervolgens verbindt een brug de toren op de eerste verdieping met de ingang van de winkel.

Toch is het voorlopig nog wachten op de goedkeuring van de aanvraag. Van zodra die in orde is, kan de inrichting snel gebeuren en zou de winkel normaal al in twee maanden klaar kunnen zijn, zo bevestigt Ann Maes.

En de winkel in Oudenaarde is niet de enige vestiging die de Nederlandse keten op het oog heeft. Eerder was ook een winkel in Sint-Pieters-Leeuw, Westmeerbeek en gisteren ook op de Antwerpse Groenplaats aangekondigd. Voor Leuven zijn er nog geen concrete plannen, laat Ann Maes aan Gondola weten.