La Boîte Rose biedt aan toekomstige en jonge ouders geschenksets die ontworpen zijn om hen te ondersteunen tijdens de periode van de zwangerschap, tot aan het langverwachte moment van de geboorte en de eerste levensmaanden van de baby. “Om regelmatig en nuttig contact met toekomstige en jonge ouders te garanderen, gebruiken we de vele functies die Actito ter beschikking stelt”, zegt Chloé Berthelot, hoofd CRM, data en acquisitie bij La Boîte Rose.

Kunnen jullie ons wat meer vertellen over wat La Boîte Rose precies doet? 

Ons bedrijf bestaat al 70 jaar en is actief in Frankrijk, België, Tsjechië, Slowakije en Polen. Het is onze ambitie om toekomstige en jonge ouders bij te staan en hen te ondersteunen met didactische gidsen, deskundig advies en cadeaus. Om hen het allerbeste te kunnen bieden, werken we samen met gezondheidsprofessionals en veel bekende merken in de baby- en peuterverzorging. We verdelen gratis cadeaupakketten vol advies, informatie, illustraties en promoties aan toekomstige en nieuwe ouders. Deze worden uitgedeeld in kraamklinieken en andere organisaties in de gezondheidszorg waar we mee samenwerken. Sommige van onze pakketten worden ook gratis thuis bezorgd bij leden van het programma La Boîte Rose. La Boîte Rose is ook online aanwezig op verschillende websites (waaronder www.laboiterose.fr), sociale netwerken en mobiele apps (waaronder Yoomum). Het biedt digitale ondersteuning aan toekomstige en nieuwe ouders dankzij een schat aan informatie die wordt geschreven door experts, een uitgebreid online ondersteuningsprogramma met gepersonaliseerde follow-up per e-mail, thuisbezorgde boxen, speciale aanbiedingen en een breed aantal tools, enzovoort.

Jullie onderhouden regelmatig contact met duizenden ouders en ondersteunen hen via mailings, meldingen, sms ... Hoe helpt Actito jullie om deze doelstelling te bereiken?

Actito, waar we al vele jaren mee samenwerken, is een marketingactivatieplatform dat ons in staat stelt om berichten te personaliseren en te versturen naar een deel of het geheel van onze database. Deze database bestaat momenteel uit enkele miljoenen profielen in alle landen waar we actief zijn. Ten eerste, staat Actito ons toe om ons publiek onder te verdelen volgens verschillende criteria, waarvan de belangrijkste, de leeftijd van het kind of de duur van de zwangerschap zijn. Deze gegevens zijn het startpunt van ons communicatieplan en laten ons toe om een samenhangende boodschap te sturen naar ons doelpubliek. Dankzij Actito slagen we erin een reeks communicatiegegevens te automatiseren, waardoor we de juiste boodschap op het juiste moment en via het gewenste kanaal, meestal per e-mail, kunnen afleveren zonder er verder over na te denken, aangezien een groot deel van onze communicatie geautomatiseerd is. Zo verbeteren we de ervaring van onze abonnees, terwijl we ook tijd besparen.

Hoe blijven jullie in contact met toekomstige en jonge ouders die zich abonneren op jullie content?

Zodra de toekomstige of jonge ouders zich hebben geabonneerd, kunnen we hun onze berichten sturen. Het ondersteuningsprogramma is gebaseerd op de geboortedatum van het kind, waardoor we ouders de informatie kunnen bieden die ze precies op dat moment in hun leven nodig hebben. Alle inhoud die wij sturen is gepersonaliseerd, dus iemand in de 13de week van haar zwangerschap zal niet hetzelfde bericht ontvangen als iemand die 16 weken zwanger is. Actito stelt ons in staat om deze berichten te automatiseren. Vanaf het moment dat het scenario met alle parameters in kaart is gebracht, wordt het 24/7 geactiveerd en hoeven we niet meer in te grijpen, wat ons een aanzienlijke tijdsbesparing oplevert. We hebben een volledig programma vanaf de 3de week van de zwangerschap tot de 24ste maand na de geboorte van de baby.

Actito
©

Actito

De informatieve inhoud die via jullie mailings wordt verspreid en wordt gepubliceerd op jullie website www.laboiterose.fr, stelt jullie ook in staat om partnerschappen aan te gaan. Hoe werkt dat?

Naast de informatieve inhoud versturen we ook dagelijks campagnes die we samen met onze partners hebben ontwikkeld. We helpen en ondersteunen onze partners om hun boodschap over te brengen aan hun doelgroep, die we specifiek kunnen bepalen op basis van de zwangerschapsduur, de leeftijd van het kind of een andere parameter. Onze partners kunnen dan overgaan tot de meest relevante content, ofwel een speciaal aanbod of een cadeau voorstellen. Voor deze soort activeringen kunnen we een gepersonaliseerde e-mailing sturen of pushmeldingen gebruiken, waarmee gebruikers in realtime kunnen worden bereikt. Via Actito gebruiken we Web Push om meldingen te activeren vanuit de browser van de gebruiker, wanneer deze bijvoorbeeld een website bezoekt. We versturen via Actito ook sms-campagnes.

Actito is nu geïntegreerd in het Qualifio-platform. Gebruiken jullie het?

Met Qualifio kunnen we voor betrokkenheid zorgen via quizzen, polls en meer dan 50 andere inter- actieve formats. We gebruiken Qualifio om wedstrijdformulieren te ontwerpen die we vervolgens door middel van onze database via Actito uitrollen. Het opzetten van gratis wedstrijden is een manier om onze community te stimuleren en publieksloyaliteit op te bouwen.

Is het Actito-platform gemakkelijk te gebruiken?

Zeker! Ik zou zelfs durven beweren dat dit net het sterke punt is van Actito. Het kost geen tijd om het onder de knie te krijgen omdat de oplossing zo intuïtief is. De andere kwaliteit van Actito is de technische ondersteuning. Het team is zeer reactief en geeft snel antwoorden op eventuele vragen of technische problemen.

Actito, de ideale partner

Actito is een platform voor klantenactivering en marketing automation die de klantervaring verbetert in elke fase van zijn traject. Actito’s realtimepersonalisatie van berichten en omnichannel marketing automation-functies zorgen ervoor dat klanten de juiste boodschap ontvangen op het juiste moment en via het juiste kanaal, waardoor de conversie versnelt en de omzet toeneemt. Het bedrijf maakt deel uit van de QNTM-groep, die actief is in meer dan tien landen via vijf kantoren: België, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Canada. Op de Belgische markt wordt Actito onder andere gebruikt door de slagerijketen Renmans, Maxi Toys, Hubo en Cameleon. In Frankrijk wordt Actito gebruikt door Damart, Le Temps des Cerises, Payot en Truffaut ...

Voor meer informatie over Actito: www.actito.com

Klik hier!