Oktober 2015

Oktober 2015

Medi-Market, bedreiging of uitdaging?

Medi-Market is de supermarkt van welzijn en gezondheid. De keten heeft duidelijk ambitie: tegen 2020 zouden er in ons land niet minder dan twintig verkooppunten moeten zijn. De formule zorgt met zijn goedkope prijzen, uitgebreide gamma en unieke belevenis voor een doorbraak tegenover het traditionele circuit. De consument kan hier niet anders dan gelukkig om zijn, de traditionele apothekers morren echter: ze vinden dit een inbreuk op het imago van de sector. Eén ding is zeker: Medi-Market zorgt voor onrust op de markt. Een goede reden om eens op onderzoek te trekken, vonden wij bij Gondola, en dus namen we contact op met de oprichter en spraken af in de eerste Medi-Market, in Gosselies.

 


 

The Big Picture: poster FMCG

 In dit oktobernummer bieden wij u net als vorig jaar een breed overzicht van de grote categorieën van de massaconsumptieartikelen.

 


Franchise

De zelfstandige kruidenier om de hoek verdwijnt steeds meer uit het straatbeeld. Tegelijkertijd worden zelfstandige ondernemers alsmaar belangrijker in de Belgische supermarktsector. De franchiseformule is namelijk hét groeimidel van de food retail in ons land.

 

Magazine Summary

Actoren:
  • The Big Picture: FMCG 2015
  • Medi-Market
  • Winkelcomplex Colruyt Jambes
De Feiten:
  • Actua
  • Info-Vers
  • Roamler
  • Consumetrics
De Markt:
  • Dossier Eindejaarsproducten
  • Dossier Kaas
  • Dossier Bereide Maaltijden
  • Dossier Diepvries
  • Dossier Pet Food
  • Dossier Zakdoekjes
  • Brands
  • Dit is nieuw!
Vakmanschap:
  • Dossier Franchise
  • Logistiek Vente-Privée
  • Wijnrubriek
Vrijuit:
  • Afspraken
Bord-Bia - NL - SIDE