Makro opent in Lodelinsart een nieuw restaurantconcept: de Makro Food Court. Niet alleen kreeg het restaurant een nieuwe aangepaste en eigentijdse look, ook het aanbod vernieuwde. De belangrijkste nieuwkomers hierbij zijn de samenwerking met sterke restauratiemerken zoals Pizza Hut en Délifrance. 

Niet alleen de winkels van Makro ondergaan momenteel een transformatie, ook het restaurant van Makro Lodelinsart evolueert mee met de nieuwe structuur. Het nieuwe restaurantconcept bij Makro Lodelinsart – de Makro Food Court – staat alvast model voor die nieuwe gedaante. En dat kan gerust letterlijk genomen worden: het interieur kreeg een nieuwe eigentijdse look, maar het nieuwe concept gaat verder. Ook het aanbod werd aangepast en uitgebreid. En net zoals in de winkels zet Makro hier meer in op beleving en comfort. Maar de grootste verandering hier is de samenwerking met Pizza Hut en Délifrance, die onder franchise elk een aparte corner openen in het restaurant. 

Door de meeneemmogelijkheden die Pizza Hut en Délifrance bieden, wil Makro beter een antwoord bieden op de groeiende vraag van consumenten voor ‘food on the go’. Ook voor de bezoekers van het vlakbij gelegen nieuwe regionale ziekenhuis is de Makro Food Court een interessante zaak. 

De opening van Makro Food Court leiden tot een nog meer klantengerichte service, zegt. Jean-Luc Tuzès (Managing Director van Makro België): “Ons huidige aanbod, met onder meer een grill stand, salad bar, au bain-marie en koude schotels, specialiteiten en desserten, bood al volwaardige menu’s voor zowel jong als oud. Die worden nu aangevuld met de producten van nieuwkomers Délifrance en Pizza Hut en hiermee spelen we nog beter in op de noden van de moderne consument. Die probeert zijn tijd optimaal in te vullen en combineert een tankbeurt met een snelle lunch. Of een winkelbezoek met een koffiepauze.”

Europese première voor Pizza Hut

 “Deze nieuwe samenwerking met Makro is een primeur voor ons in Europa”, vertelt Clotilde Beaume (Pizza Hut Europe Marketing Manager Dine-in. “En het biedt ons de mogelijkheid om op een andere manier na te denken over pizza, zowel qua aanbod als qua presentatie. We hebben ons concept ook speciaal aangepast zodat die perfect past binnen de hypermarkt omgeving van Makro.”

 

Délifrance: "associatie met Makro is opportuniteit"

Ook Délifrance juicht de samenwerking toe.
 Fabrice Herlax (Directeur Marketing
 International van Délifrance): “Dankzij dit
 nieuwe partnerschap zet Délifrance zijn
 verspreiding in België verder, met de 
uitwerking van de Food Courts. De associatie
 met Makro is voor het merk een mooie 
opportuniteit om nog dichter bij de klanten
 en hun dagelijks leven te staan."