H&M groeit dankzij e-commerce en nieuwe formules

De Zweedse kledingretailer Hennes & Mauritz heeft een goed tweede kwartaal achter de rug. Zowel de omzet als de winst gingen zo’n 20% vooruit. De groei komt mede voort uit de online verkoop en de nieuwe winkelformules van de groep.

 

H&M boekte in Q2/2014 een omzet van 37,8 miljard kronen (+19%). De nettowinst kwam uit op 5,8 miljard kronen (+20%). Die goede resultaten zijn volgens het bedrijf voor ene groot stuk te danken aan de groeiende online verkoop en aan de nieuwe winkelformules van de groep.

 

H&M heeft naast zijn vlaggenschip ook Monki, Weekday, Cheap Monday (merk), COS, & Other Stories en H&M Home in de portefeuille. Al die formules presteerden goed, zegt het bedrijf. & Other Stories maakte vorige maand zijn intrede in Antwerpen, en ook H&M Home komt binnenkort naar België.

 

“We zijn constant bezig met ons aanbod uit te breiden binnen H&M”, zegt CEO Karl-Johan Persson. Zo lanceert de retailer dit jaar nog een nieuw schoenenassortiment in negen landen. H&M investeert ook verder in e-commerce. Deze herfst opent het online winkels in Spanje en Frankrijk, en volgend jaar komen daar nog 10 landen bij.

Auteur: 

Joram De Bock

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen