Comexposium kondigt aan dat de eerste editie van de Paris Retail Week zal plaatsvinden van 21 tot 23 september. In de Franse hoofdstad zullen dan twee evenementen gelanceerd worden: E-Commerce Paris en Digital(in)Store by Equipmag. Tijdens deze beide happenings komen uitbaters van zowel e-shops als fysieke winkels samen. Het is de bedoeling om de spelers in de sector te begeleiden doorheen de evolutie veroorzaakt door digitalisering en mobiel internet.

De retail is namelijk één van de sectoren die het meest beïnvloed worden door de digitale revolutie, die de gewoonten van de klant grondig heeft veranderd en een aantal nieuwe tools heeft meegebracht. In dit kader biedt Paris Retail Week de professionals een evenement waar experts en decision makers samen kunnen ontdekken wat de trends van de toekomst zullen zijn en hoe de markt zal evolueren. Er worden meer dan 35 000 bezoekers en 550 exposanten verwacht voor dit belangrijke rendez-vous.

Eén evenement, twee beurzen

E-Commerce Paris is het grootste forum in Europa voor uitbaters van e-shops. De hele waardeketen van de e-commerce komt hier aan bod. E-Commerce Paris heeft heel wat te bieden: zo worden er meer dan 300 presentaties gegeven door bekende experts, en is er mogelijkheid tot het bijwonen van workshops waar de grootste platforms van de markt aan bod komen en van plenaire zittingen. Verder zijn er de ‘Ateliers Solutions’, waar ervaringen worden gedeeld, worden er masterclasses georganiseerd en worden de E-Commerce Awards uitgereikt.

Digital(in)Store is dan weer een exclusief evenement van Equipmag, de belangrijkste retail- en distributiebeurs. Hier draait alles rond technologie om de verkoop in de winkel te stimuleren. Je kunt er conferenties bijwonen over nieuwe uitdagingen in de retail, het startupdorp bezoeken en er zijn tal van animaties voorzien. “Met de dubbelorganisatie E-Commerce Paris en Digital(in)Store by Equipmag wordt Parijs de hoofdstad van de digitale handel”, zegt Sophie Lubet, directeur van de retailafdeling van de Comexposium-groep