Aveve Groep: nieuwe naam, nieuwe branding én nieuwe strategie!

Zeg niet langer Aveve Groep, maar wel Arvesta! De groep pakt uit met een nieuw naam, een nieuwe branding en nieuwe strategie die het bedrijf moet moderniseren. In totaal zal het bedrijf meer dan 100 miljoen euro investeren in de komende twee jaar.

 

Aveve Groep, marktleider in de toelevering aan de Belgische land- en tuinbouw, bestaat al zo lang we het ons kunnen herinneren. De groep, die zo’n 1.900 medewerkers tewerk stelt, heeft in totaal 50 bedrijven (Aveve veevoeding, Hortiplan, Servagri…) die zich uitstrekken over België, Nederland, Frankrijk en Duitsland. Toch is de groep bij het grote publiek vooral gekend voor haar 250 Aveve-winkels waar de consument terecht kan voor ‘tuin, dier en bakplezier’. Met een omzet van meer dan 1,4 miljard euro per jaar, mag de groep zich tot de 100 grootste bedrijven in België rekenen, niet slecht voor een bedrijf dat gespecialiseerd is tuin- en landbouw. Toch ziet het bedrijf het grootser. Daarom pakt de groep vandaag uit met een compleet nieuwe naam, een nieuwe branding én een nieuwe strategie. Zo is het voortaan niet mee Aveve Group, maar wel Arvesta.

 

“Waar we elke dag voor opstaan, is om het rendement van onze boeren en tuinders te verhogen en zo samen te groeien. Het is onze ambitie om hen voor te bereiden op de landbouw van de toekomst dankzij onze uitgebreide expertise en innovatieve smartfarming-toepassingen made in Belgium. Ook internationaal willen we verder groeien en onze merken wereldwijd op de kaart zetten", verduidelijkt de groep.

 

Mijlpaal

 

Meer dan 100 jaar nadat Groep Aveve werd opgericht, is vandaag weer een mijlpaal aangebroken. Nadat Eric Lauwers in 2016 het roer overnam en samen met zijn team een groeitraject inzette, is het vandaag tijd voor een nieuwe overkoepelende naam, Arvesta, experts in the field.

 

“Deze naamsverandering is een logische stap in onze evolutie. Met Arvesta kiezen we voor een nieuwe overkoepelende naam voor onze 1900 experts en 40 sterke merken, waarvan Aveve alsook de vertrouwde Aveve-winkels deel uitmaken en die ook zo blijven heten,” vertelt Eric Lauwers, CEO van Arvesta.

 

Waarom Arvesta?

 

Arvesta is een naam die drie boodschappen in zich draagt. Arvus, de Latijnse naam voor ploeg. Harvest, dat verwijst naar oogst. En invest, dat duidt op investeren in mensen, merken en innovatie. De nieuwe overkoepelende naam Arvesta geldt als een kwaliteitslabel voor de meer dan 40 merken en als sterke werkgever met 1900 experts.

 

Expertisecentrum

 

Wat hun missie betreft, verandert er niks: Arvesta heeft altijd al de ambitie gehad om de boer en tuinder een totale service te bieden. En de consument te laten genieten van deze agrarische expertise. Om dat in de toekomst nog beter te doen, wil het bedrijf de expertise van haar 1900 medewerkers, 200 franchisenemers en 40 sterke lokale merken nog meer verenigen in een expertisecentrum en de slagkracht van de eengemaakte groep ten volle benutten. Op die manier kan Arvesta de boer en tuinder nog betere oplossingen aanbieden en hun rendement verhogen. “Want samen groeien met onze boeren, daar gaan we voor", klinkt het.

 

Internationale groei

 

Bovendien willen het bedrijf ook internationaal groeien en Arvesta wereldwijd op de kaart zetten. “We zijn vandaag met onze innovatieve oplossingen zoals het mobiele gotensysteem van Hortiplan en onze voederadditieven van Aveve Biochem al actief tot in Canada, Amerika en het Midden-Oosten en willen verder internationaliseren.”

 

Klaar voor de landbouw van de toekomst

 

We staan vandaag op een keerpunt, klinkt het. De land- en tuinbouw moderniseert en digitaliseert, en de boer moet zich als ondernemer voorbereiden op de toekomst om weerbaar te staan in de mondiale markt. “En dat is net waar wij met Arvesta een belangrijke rol spelen en de boer ondersteunen door hem de juiste innovatieve oplossingen aan te reiken. Dankzij onze eengemaakte groep, en een sterke centralisatie en vereenvoudiging van interne processen, realiseren we synergieën waardoor we middelen vrijmaken voor innovatie en digital farming. Hierdoor kunnen we de lokale slagkracht van onze commerciële merken dan weer verhogen.”

 

100 miljoen investeren tegen 2020

 

Arvesta is van plan om van 2018 tot en met 2020 meer dan 100 miljoen euro te investeren in een overkoepelende IT-infrastructuur, het moderniseren van haar productiesites en het ontwikkelen van landbouwinnovaties. Drones, mobiele applicaties, satellietbeelden… vinden steeds meer ingang bij de boer en tuinder en Arvesta wil hierin een voorloper zijn. “Innovatie staat hoog op de agenda bij Arvesta. Samen met onze 200 ingenieurs en andere medewerkers willen we een pionier zijn in smartfarming en werken we vandaag aan verschillende oplossingen waar we onze boeren en tuinders mee ondersteunen."

 

Auteur: 

l.goethuysen@gondola.be

categorie: 

Side banner - Ingenico ePayments

Laatste productlanceringen