Uit cijfers van HelloFresh blijkt dat het aantal klanten is gedaald tot iets meer dan 7 miljoen. Ze bestellen gemiddeld minder maar betalen meer.

Met het bereiken van de hoogste gemiddelde orderwaarde tot nu toe, met een record van 64,2 euro, een stijging van 7,5% (bij constante wisselkoersen), had HelloFresh een goed derde kwartaal. De omzet voor het kwartaal bedroeg 1,8 miljard euro, met een groeipercentage van 3,5% (bij constante wisselkoersen). Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh: "We bieden onze klanten een weekmenu dat 25% uitgebreider is, een grotere variëteit aan voedselvoorkeuren en meer opties voor wisselende ingrediënten. Ik kijk ernaar uit om dit momentum verder uit te bouwen tot 2024. Voor de toekomst maakt HelloFresh geen geheim van zijn ambitie om een eigen kant-en-klaar maaltijdmerk te ontwikkelen, Factor, dat dit jaar met succes werd gelanceerd in Nederland en België. Het merk is van plan om tegen 2024 uit te breiden naar meer Europese markten en zijn nieuwe productielocatie in Goodyear, Arizona, die in september 2023 werd gelanceerd, zal het in staat stellen om zijn groei in de komende kwartalen te blijven versnellen. "We richten ons sterk op ons aanbod kant-en-klare maaltijden", voegt Dominik Richter toe, "Ik ben erg trots op onze teams over de hele wereld voor hun veerkracht en focus. We kijken uit naar de voortzetting van onze sterke en winstgevende groei om 's werelds toonaangevende groep voor geïntegreerde voedingsoplossingen te worden. HelloFresh herbevestigt zijn vooruitzichten voor het volledige jaar 2023 en voorspelt een groei van de groepsomzet tegen constante wisselkoersen van ongeveer 2% tot 8% en een aangepaste EBITDA voor het volledige jaar 2023 van tussen de €470 miljoen en €540 miljoen.