Peter Isaac wordt managing director voor Jumbo België. Dat maakte de Jumbo Groep Holding vandaag bekend. Daarnaast zijn er nog enkele wissels binnen de directie. Zo is Olaf de Boer de nieuwe executive director Buying & Merchandising en verlaat managing director, Bart van den Nieuwenhof, La Place. 

Dat Jumbo de Belgische markt aan een ijzingwekkend tempo nadert, werd vandaag nog maar eens duidelijk. Jumbo Groep Holding kondigde vandaag namelijk aan dat Peter Isaac vanaf 1 september 2018 managing director van Jumbo België wordt. Hij zal daarbij verantwoordelijk zijn voor het opzetten van de Jumbo organisatie in ons land.

De nieuwe managing director verzamelde al heel wat ervaring in de Belgische foodretailmarkt. Zo was hij afgelopen 14 jaar onder meer werkzaam als COO en lid van de management board bij Lidl België. “We zijn erg blij met de komst van Peter. Om met succes de Belgische markt te kunnen bedienen, moet je de ins en outs van de winkelcultuur aldaar goed kennen”, reageert Frits van Eerd, CEO van Jumbo.

Met de benoeming van Peter Isaac als managing director België benadrukt Jumbo zijn ambitie om op termijn een "onderscheidende" speler in het Belgische foodretaillandschap te worden", klinkt het in een persbericht. Toch lijkt de intrede van de Nederlandse supermarktketen op onze Belgische markt steeds sneller te naderen. Zo ging het bedrijf in maart nog op zoek naar een ervaren vastgoedacquisiteur en richtte het vorige maand nog de bvba Jumbo België op. Afwachten wat zijn volgende stap zal zijn. 

Olaf de Boer, executive Buying & Merchandising

Daarnaast kondigde de holding ook nog enkele wissels in het directieteam aan. Zo startte Olaf de Boer op 20 juni 2018 als de nieuwe executive director Buying & Merchandising. De Boer heeft ruim twintig jaar retailervaring, zowel in Nederland als internationaal. Eerder was hij actief bij Ahold, AMS Sourcing, Gall & Gall en Metro Cash & Carry.

“Met Olaf hebben we iemand met jarenlange ervaring op het gebied van Buying & Merchandising in huis kunnen halen. Zijn uitvoerige kennis op het gebied van private label, vers, inkoop en assortimentsmanagement komt goed van pas bij het realiseren van onze groeiambitie”, reageert van Eerd.

La Place

Managing director Bart van den Nieuwenhof heeft op zijn beurt dan weer besloten om op 1 september a.s. La Place te verlaten. Tweeënhalf jaar na de overname door Jumbo is La Place weer volledig terug in het Nederlandse straatbeeld en werkt de restaurantketen voortvarend aan haar internationale expansie. Bart van den Nieuwenhof geeft aan dat de cirkel voor hem nu rond is en grijpt dit moment aan om zijn vleugels na zes bewogen jaren uit te slaan. “De gezamenlijke toekomst van La Place en Jumbo ziet er veelbelovend uit,” aldus Frits van Eerd. “In veel opzichten is sprake van een mooie wisselwerking tussen onze formules. Bart heeft hier mede het fundament voor gelegd. Daar zijn we hem zeer erkentelijk voor.”

Totdat er een nieuwe managing director is benoemd, wordt La Place direct door de Raad van Bestuur van Jumbo Groep Holding  aangestuurd. Zij wordt hierin bijgestaan door Paul Bringmann, de oprichter van La Place die de restaurantketen jarenlang succesvol heeft geleid. Zijn bestaande adviseurschap voor La Place wordt de komende tijd geïntensiveerd. Vanuit Jumbo gaat ook Ralph Bertrand als executive director Formule zich nadrukkelijker bezighouden met de ontwikkeling van de La Place formule. Dit in relatie tot de ontwikkeling van de verschillende Jumbo formules waaronder de Jumbo City en Jumbo Foodmarkt.