Carrefour lanceert de personal shopper dienst ‘ShipTo’. Dankzij de mobiele app kunnen klanten producten bestellen in een winkel naar keuze en worden die binnen de 90 minuten aan huis geleverd. Zo wil de retailer klanten meer tijd en comfort bieden. Het concept zal dit jaar bovendien worden uitgerold naar 18 Carrefour-winkels.

Nood aan een bepaald product, maar geen tijd om het te kopen? Dan zorgt Carrefour voor een oplossing. De retailer lanceert namelijk de personal shopper dienst ShipTo,  een nieuwe en intuïtieve mobiele app die de klanten in contact brengt met personal shoppers. Concreet kiest de klant via de app een winkel in de buurt waar hij zijn boodschappen wil doen, voegt de producten toe aan het winkelmandje en plaatst zijn bestelling. Vervolgens worden de aankopen binnen de 90 minuten of minder door de personal shopper geleverd op het gewenste adres en dat tegen dezelfde prijs dan in de winkel. Dankzij de nieuwe app wil Carrefour klanten meer tijd en comfort bieden.

“ShipTo schenkt de klanten tijd die ze kunnen doorbrengen met hun gezin of voor henzelf. Bepaalde klanten worden gedreven door producten te bestellen die ze vergeten zijn te kopen in de winkel. Daarnaast is de app ideaal voor degenen voor wie het gewoonweg onmogelijk is om te gaan winkelen. Al deze klanten zijn op zoek naar meer comfort, een betere tijdsbesteding en leggen nadruk op positieve service en ervaring”, klinkt het bij Carrefour.

Digitale marketplace

De app beperkt zich bovendien niet enkel tot de aankoop van Carrefour-producten. "ShipTo is als het ware een digitale marketplace waar consumenten binnenkort ook anderen aankopen - naast die bij Carrefour - via de personal shopper zullen kunnen laten doen. Een digitaal winkelcentrum zeg maar”, klinkt het bij Carrefour.

App met waardevolle productinformatie

Tijdens de bestelling krijgt de klant via de app voor elk product waardevolle informatie over het gekozen product: samenstelling, voedingswaarde en allergenen. Eens de bestelling geplaatst is, kiest ShipTo automatisch een koerier voor de bestelling. De klant kan de locatie van de koerier op de kaart volgen en ontvangt real-time informatie over de status van zijn bestelling. Daarnaast kan hij met de personal shopper chatten, productfoto’s sturen en de bestelling aanpassen als deze nog niet afgesloten werd. De koerier bezorgt vervolgens de producten en het ticket van de winkel, waarna de consument de totale prijs betaalt plus de vervoerskosten van 5 euro per bestelling met zijn bankkaart.

App weldra beschikbaar in 18 Carrefour-winkels

Carrefour lanceert ShipTo in Knokke-Heist, maar de app zal binnenkort ook beschikbaar zijn via de Carrefour Markets van Watermaal-Bosvoorde en Ukkel. Klanten kunnen daarbij kiezen uit ruim 10.000 productreferenties. Toch heeft de retailer nog meer plannen. “Carrefour is van plan om de dienst uit te breiden naar andere winkels in de loop van 2018 om zo een totaal van 18 Carrefour winkels en andere winkels en/of ketens te bereiken.”

Levering met bakfiets: minder verkeer en beter voor het milieu

ShipTo moedigt haar koerierteam aan alles in het werk te stellen om de klanten tevreden te stellen, om contact met hen te houden en om hen te adviseren wanneer dat nodig is. De ShipTo-koeriers gebruiken voor de levering een elektrische bakfiets waarmee ze een maximum van 80 kg goederen kunnen transporteren. “Een duidelijke keuze om de verkeersdrukte te vermijden en een signaal te geven voor een beter leefmilieu”, benadrukt Carrefour

ShipTo beschikt over een vast team aan koeriers, maar biedt ook de mogelijkheid aan Carrefour-klanten om koerier te worden. Zij kunnen zich via de klantendienst op Carrefour.eu aanmelden.

ShipTo is beschikbaar in de AppStore en de Google Play Store.