Exki innoveert. Dat was al het opzet voor de crisis, maar vandaag schakelt de restaurantketen een versnelling hoger en start het binnenkort met het thuisleveren van maaltijdboxen via een abonnement. 

De crisis verandert dingen, ook voor Exki. De restaurantketen was al voor de crisis op zoek naar een nieuwe positionering voor het merk, de pandemie zorgde voor een versnelde uitvoering van die plannen. Uitgangspunt daarbij: Exki was zijn identiteit wat verloren. “We hebben een consumentenstudie gedaan waaruit blijkt dat onze klanten geen goed zicht hadden op ons aanbod en dat we onze verankering moeten verduidelijken”, zegt David Esseryk, brand transformer voor de restaurantketen. De twee essentiële elementen die Exki bij uitstek wil naar voor schuiven zijn de nadruk op vegetarisch/healthy en zijn innoverend karakter. “We hebben het merk en haar positionering herwerkt via een nieuwe huisstijl, maar vooral via haar waarden. De vernieuwing laat zich ook voelen bij het gamma dat we aanbieden.” Plantaardige voeding staat daarbij centraal: de producten van Exki vertegenwoordigen 2/3 plantaardige producten voor 1/3 van de eiwitten. Om die waarden nog meer te beklemtonen, wordt 30 à 40% van de producten herzien.