-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Hoewel de algemene tevredenheid van online shoppers met een percentage van 76% in Europa tamelijk hoog is, ligt die in België het laagst met een tevredenheidspercentage van 73%. In Duitsland bedraagt dit getal daarentegen 81%. Dat is een van de conclusies van het onderzoek van UPS naar de online klantbeleving. “Europa” heeft hier betrekking op 6 landen: België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Volgens UPS zijn de voornaamste verbeteringen die Europese kopers graag zouden zien:
De levertijden vormen ook een belangrijke factor wat klanttevredenheid betreft. Als de retailer de verwachte levertijd aangeeft, zijn Europese klanten over het algemeen geduldig. Voor binnenlandse bestellingen zijn klanten bereid 2 à 3 dagen te wachten, voor pakjes uit Europa 4 à 5 dagen en voor bestellingen van buiten Europa meer dan 8 dagen. In alle landen zijn snelle levering en gratis levering factoren die leiden tot aanbevelingen van de retailer.
Voorkeursmethode voor toegang tot multi-channel retailers:
Cijfers en sleutelgegevens van België (900 geïnterviewde consumenten):
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?