-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
De inkomsten uit de online handel zijn in 2012 met 19% gestegen, tot 311.600.000.000 euro. Dat blijkt uit een recente studie van Ecommerce Europe.
De drie landen die de markt domineren zijn Groot-Brittannië (€ 96 miljard), Duitsland (€50 miljard) en Frankrijk (€ 45 miljard). Samen zijn ze goed voor 61% van het Europese totaal.
Het aantal banen dat direct of indirect door de B2C e-commerce-sector gecreëerd wordt, wordt geschat op ongeveer 2 miljoen in Europa. In 2012 kwamen er dan ook zo’n 550.000 nieuwe commerciële sites bij. Elk jaar stijgt het aantal webshops met 15 à 20%.
De Europese markt vertegenwoordigt een marktaandeel van 35,1% op mondiaal niveau en is daarmee de grootste B2C e-commerce-markt in de wereld. Ter vergelijking: de VS en Canada vertegenwoordigen samen ‘slechts’ 33,1% van de wereldwijde markt en Azië is goed voor ‘maar’ 25,6%. Het Oosten kan wel de snelste groeicijfers voorleggen.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?