De kledingketen C&A presenteert de allereerste TikTok-etalage in België naar aanleiding van de heropening van zijn flagshipstore op de Antwerpse Meir.

Vrijdag publiceerden we nog een artikel over de impact van sociale media op onze consumptiegewoontes. Verschillende platformen zoals YouTube, WhatsApp of TikTok zijn immers gestart met e-commerce en concurreren deels met ‘traditionele’ websites. Maar nu gaan ze nog een stap verder: TikTok is voortaan ook terug te vinden in een fysieke winkel. Kledingketen C&A heeft in samenwerking met de Antwerpse agentschappen Listenup (die het filmpje hieronder op zijn YouTube-account publiceerde) en Friendship een TikTok-etalage geplaatst in zijn vernieuwde flagshipstore op de Antwerpse Meir. Een primeur voor België. 

Op het scherm zijn verschillende bekende Belgische influencers te zien die snel van outfit veranderen, ook bekend als de ‘outfitchallenge’ op TikTok, die ondertussen is uitgegroeid tot een echte hype. Klanten van C&A kunnen ook meedoen aan de challenge door gelijkaardige filmpjes op te nemen in het pashokje en gebruik te maken van de hashtag #CA_styleswitch. Zo maken ze kans om geselecteerd te worden en naast de influencers in de TikTok-etalage te verschijnen.