Action boekte in 2023 een netto-omzet van 11,3 miljard euro, een stijging van 27,8% ten opzichte van het voorgaande jaar. De keten blijft positief groeien dankzij een sterk klantenverkeer in de winkels en een snelle internationale expansie. Action kondigt ook de opening aan van haar eerste winkel in Portugal, in de stad Porto, in februari 2024. 

De resultaten van Action over de eerste 9 maanden van het jaar hadden de toon al gezet. De retailer zag zijn omzet alleen al in die periode met 30,5% stijgen. De cijfers voor het hele jaar volgen deze trend. Action boekte in 2023 een netto-omzet van €11,3 miljard, een stijging van 27,8% ten opzichte van 2022. Op een like-for-like basis heeft het kanaal ook een omzetgroei van 16,7% gerealiseerd. Deze groei is voornamelijk te danken aan het aantal klanten in de winkels, met een wereldwijd gemiddelde van 15,3 miljoen klanten per week. In een reactie op deze groei zei Hajir Hajji, CEO van Action: "Onze groei in 2023 laat zien hoe relevant de Action-formule is voor onze klanten. Ze waarderen duidelijk ons assortiment van alledaagse benodigdheden en inspirerende producten die het dagelijks leven makkelijker of leuker maken - altijd tegen de laagste prijs. Deze lage prijzen maken deel uit van ons DNA." 

Vorig jaar verlaagde Action de prijs van meer dan 2.500 producten. Ook opende de keten in 2023 zijn 500e winkel in Duitsland, zijn 300e in Polen, zijn 100e in Oostenrijk en maar liefst 303 nieuwe winkels, waardoor het totaal uitkomt op 2.566 winkels in 11 Europese landen. In België heeft de winkelketen maar liefst 215 winkels. Voor 2024 bereidt Action de opening voor van zijn eerste winkel in Portugal, in Porto, in februari. De keten zet ook zijn programma voor duurzame ontwikkeling voort, met als doel de CO2-uitstoot tegen 2030 met 60% te verminderen ten opzichte van het referentiejaar 2021, terwijl het bedrijf blijft groeien.