Lay’s Maak je Smaak - the Battle!

Wie bedenkt de opvolger voor Bicky Crisp?
Gesterkt door het succes van de eerste editie van Lay’s “Maak je Smaak”, herhaalt Lay’s deze proef. De groep doet opnieuw een beroep op de creativiteit van zijn consumenten en lanceert daarom in januari 2013 Lay’s “Maak je Smaak -The Battle”. In haar zoektocht voor de Lay’s Limited Edition 2014 wil het beroemde chipsmerk een nog grotere bijdrage van de consumenten genereren en elke deelnemer er meer bij betrekken. Door online ‘battles’ zullen de Belgen niet alleen de top 1000 bepalen, maar kunnen ze voortaan ook minstens 1 van de 2 finalisten uit de top 5 van de jury kiezen. Deze keer biedt Lay’s de winnaar ook nog het aardige bedrag van 25.000 euro evenals 1% van de omzet van een jaar.

 

De actie leverde vorig jaar 245.828 smaakideeën op. De keer kunnen de Belgen hun ideeën van 14 januari tot en met 24 februari 2013 inzenden. De voorzitter van de jury, Jan Verlinden, Marketing Director PepsiCo BeLux, licht een tipje van de sluier op: “Via lays.be of facebook.com/laysbelgium kunt u uw smaakideeën voorstellen en/of meedoen met een “battle”. 2 verschillende smaken nemen het op een ludieke manier met elkaar op in een “boxring”. De speler bepaalt de winnaar. Iedere smaak heeft evenveel kans en wordt willekeurig gekozen. Deze online battles bepalen de top 1000 smaken waaruit de afdeling R&D en de jury de top 5 zullen selecteren en om de Belgen het laatste woord te kunnen geven, zullen ze minstens 1 van de 2 finalisten uit deze top 5 kunnen kiezen.” Deze top 5 zal in maart 2013 door de jury worden bekendgemaakt en de Belgen kunnen vervolgens hun favoriet in de finale kunnen stemmen.

 

Bicky Crisp permanent in het assortiment
Gezien de omvang van de hype en het succes van de winnaar van 2012, Bicky Crisp, heeft Lay’s besloten om de smaak niet van de markt te halen en het product permanent in het assortiment op te nemen.

Auteur: 

Gondola Magazine

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen