Colruyt vervangt huismerk Bio-Time door 'Boni Bio'

Bio-Time, het huismerk voor biologische producten van Colruyt, verdwijnt en wordt vervangen door het nieuwe Boni Selection Bio. Alle 250 producten worden omgeschakeld en komen vanaf nu geleidelijk aan in de rekken bij Colruyt, OKay, Bio-Planet en de Spar-winkels van Colruyt Group. Met het nieuwe ‘submerk’ zet Colruyt vereenvoudiging van haar huismerken verder.

 

Boni Selection Bio staat voor een basisassortiment van 250 gegarandeerd biologische producten die 100 % gecertificeerd zijn door het Europese biolabel. Er werd gekozen voor makkelijk herkenbare verpakkingen in een frisgroen kleedje, met telkens het bekende Boni-logo en een grote aanduiding 'bio'. Boni Selection Bio is verkrijgbaar bij de Belgische warenhuizen van Colruyt Group, bij de groothandelstak Solucious en ook in de Franse Colruyt-winkels.

 

Drie merklagen
De vervanging van het vroegere Bio-Time door Boni Selection Bio kadert in de vereenvoudiging van de winkelassortimenten van Colruyt. De retailer trapte die operatie in 2013 in gang met de introductie van Boni Selection. Dat nieuwe huismerk verving een vijftigtal andere huismerken, en zorgt voor een duidelijkere onderverdeling voor de klant. Het goedkoopste huismerk Everyday, het 'thuismerk' Boni Selection (waaronder het Bio-submerk) en de nationale merken vormen nu drie duidelijk verschillende lagen. 

Auteur: 

Joram De Bock

categorie: 

Bord-Bia - NL - SIDE

Laatste productlanceringen