-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Chiquita Brands International, het Amerikaanse bedrijf achter bananenmerk Chiquita, gaat fuseren met het Ierse Fyffes. Samen zullen ze het grootste bananenbedrijf ter wereld vormen.
De fusie wordt volledig in aandelen afgehandeld: de aandeelhouders van Chiquita zullen 50,7% van het concern in handen hebben, de rest is voor Fyffes. De twee bedrijven willen de fusie, die jaarlijks zo’n 40 miljoen dollar zou moeten besparen, voor het einde van 2014 nog afronden.
Het nieuwe bedrijf, dat de naam ChiquitaFyffes krijgt, zal goed zijn voor een jaarlijkse omzet van 3,3 miljard euro en het grootste bananenbedrijf van de wereld zijn.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?