-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
De verkopen van Carrefour in België vertonen in het eerste kwartaal een groei, net als die in Latijns-Amerika. In vergelijkbare omstandigheden en afgezien van benzine, komt de omzet van de groep uit op 22,5 miljard euro (-0,1%). Reuter gaat uit van een kwartaalomzet van 22,6 miljard.
België onderscheidt zich in Europa door de sterkste verkoopgroei (+1,8% naar 1,01 miljard euro), terwijl in Europa (behalve Frankrijk) de verkopen met 2,7% zijn teruggelopen en in Frankrijk met 0,3%. De hypermarkten registreren er een verkoopdaling van 3,1%, terwijl de supermarkten een verhoging van 1,8% noteren, naar 3,19 miljard.
De verkopen in Latijns Amerika zijn met meer dan 8% gestegen naar 4,42 miljard euro. In Azië heeft Carrefour daarentegen een daling van de verkopen waargenomen van 4,3% naar 2,53 miljard. De situatie van Carrefour is toch zeker genuanceerder dan rode of groene cijfers.
Carrefour doet geen mededeling over zijn doelstelling voor het boekjaar 2012.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?